享楽的実践主義

Easy Go! Easy Come!!

リヴォン嬢 LGリボーン(VRGR版) Cleric1

f:id:Seth:20210310185023p:plain

(Common)「いらっしゃいませ!  あっ、お店での癖が出ちゃった!!」

=====共有PCs/NPCsキャラクターシート Ver.1.0.0=====
※DMからのガイダンス
キャラクターシート内容に質問などがある場合は、掲示板セッション
https://trpgsession.click/community-detail.php?i=commu161473115022
にて、質問、確認、票決依頼などの投稿をお願いします。

Creator’s Name:Seth
Create Date:2021/03/10 Cleric1 種族Reborn UA
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2021/03/10/185244
UPdate:2021/08/11
種族リボーンRebornを、UA版から公式正式版の
ヴァン リッチェンズ ガイド フォー レイベンロフトVRGR p20
に対応。

・共有PCs/NPCs紹介
1480DR3月10日に、フォアゴットン レルムズForgotten Realms、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Main_Page
フェイルーン大陸Faerûn、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Faer%C3%BBn
ソードコースト海岸Sword Coast、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Sword_Coast
西ハートランズWestern HaertLands、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Western_Heartlands
の交易街、自由砦FreeFort
https://sites.google.com/view/playogl/home/worlds/forgotten-realms/freefort
商業地区にあるNPC老鍛冶屋(ドワーフ男)の商店で、突然、
その商店の鎧飾りとして展示している等身大の珍しい少女の
白大理石Alabaster像が、まばらにその白大理石で構成された
身体部位がある「命ある人造体Construct(見た目は14歳位の
少女)」として復活=生まれ変わったのであった。
これはNPC大神Tyrの1480DR頃の何度目かの再復活と重なり、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Tyr#Death
その秩序領域Order Domain(ターシャ本31p)からの御神力の
一部が起こした神聖な現象の一つと思われた。

この復活を偶然目撃していたNPC老鍛冶屋は驚いたが、長年の
ドワーフ生でこの世界の色々な驚異には慣れていたため、名前
も思い出せないNPC彼女に"リヴォンLiVon"と名付け、周囲には
昔のNPCs冒険仲間の孫として紹介して、養女として鍛冶見習い
兼隠れNPC大神Tyr神官見習い(NPC彼女は何故か時々ではあるが
NPC大神Tyrの心像は脳裏に浮かぶのであった)として、共に生活
を始めたのであった。

そして1488DR3月中頃、養父であるNPC老鍛冶屋が突然死して
しまい、途方に暮れていたリヴオンLiVonと名付けられたNPC彼女
は、商隊広場南西の外れにある元狩猟小屋に謎のゴーレム少女?
(PCライナさん)が住み着いているとの謎の噂を耳にすると、
NPC養父の葬い済ました後、心は痛んだが店は当分閉店したまま
にして、その噂のPCゴーレム少女に会って話をするために、元狩猟
小屋へ急いだのであった。

しかし、謎のPCゴーレム少女とはすれ違いとなり、結局会えずじまい
となったが、1488DR8月現在、自由砦南門の職人街にて、
武器武具屋本店【鉄髭】(掲示板セッション)
https://trpgsession.click/thread-detail.php?c=commu161473115022&t=thre162071003200
を元気に営んでいる。


Shared PC/NPC Data
*****************************
PC’s Name:リヴォンLiVon
中型 LGリボーン少女?14?? クレリック1
身長171Cm、体重55kg、その他はキャラ絵にある通り
背景Background:ギルド商人 鎧職人Armorer
言語Languages:共通語Common、,ハーフリングHalfling(種族)、
地下共通語UnderCommon(背景)、
ドワーフDwarf語、エルフElven語,ノームGnome語,オーク語Orc(+4INT mod.),
信仰:Deities:大神ティルTyr
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Tyr
Tyr Order Domain
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Church_of_Tyr

+2習熟ボーナス
*種族、背景、クラスによる習熟
**日本語版PHB127pの「背景のカスタマイズ」よる変更での習熟
***日本語版DMG287pの「クラスの修正」による変更での習熟


◆筋力Strength 14 +2
+2 ... 筋力判定Strength Ability Checks
+2 ... 筋力セイビングスローStrength Saving Throws
+2 ... 運動Athletics Skill
*****ヴィリアント エンカンバランス
70 lbs. ... Maximum Carrying Capacity(Speed-10ft.) 14STRx5
140 lbs. ... Max. Push or Drag (Speed -20ft.,DisAdvantage) 14STRx10
210 lbs. ... Maximum Lift=Max Carrying(Speed 0ft.) 14STRx15

◆敏捷力Dexterity 12 (11+1Reborn) +1
+1 ... 敏捷力判定Dexterity Ability Checks
+1 ... 敏捷力セイビングスローDexterity Saving Throws
+1 ... 軽業Acrobatics Skill
+1 ... 手先の早業Sleight of Hand Skill
+1 ... 隠密Stealth Skill

◆耐久力Constitution 10 +0
+0 ... 耐久力判定Constitution Ability Checks
+0 ... 耐久力セイビングスローConstitution Saving Throws

◆知力Intelligence 18 (17+1Reborn) +4
+4 ... 知力判定Intelligence Ability Checks
+4 ... 知力セイビングスローIntelligence Saving Throws
+6 ... 魔法学Arcana Skill* (種族)
+6 ... 歴史History Skilll* (種族)
+4 ... 捜査Investigation Skill
+4 ... 自然Nature Skill
+6 ... 宗教Religion Skilll* (Cleric1)

◆判断力Wisdom 18 (17+1Reborn) +4
+4 ... 判断力判定Wisdom Ability Checks
+6 ... 判断力セイビングスローWisdom Saving Throws*(Cleric)
+4 ... 動物使いAnimal Handling Skill
+6 ... 看破Insight Skill*(BackGround)
+6 ... 医術Medicine Skill* (Cleric)
+4 ... 知覚Perception Skill 暗視DarkVision 60ft.(Reborn)
+4 ... 生存Survival Skill

◆魅力Charisma 14 +2
+2 ... 魅力判定Charisma Ability Checks
+4 ... 魅力セイビングスローCharisma Saving Throws*(Cleric)
+2 ... ペテンDeception Skill
+4 ... 威圧Intimidation Skill*(Order Domain)
+2 ... 芸能Performance Skill
+4 ... 説得Persuasion Skill*(BackGround)

受動視認14 =10+4 ... 知覚Perception Skill 暗視DarkVision 60ft.(Reborn)
+1 イニシアチブ

AC
遠距離攻撃時:
両手ライトクロスボウLight Cross Bow
鎧盾無し
AC11 = 10+1Dex修正値
鎧有り(盾無し)
AC15 = 14Scale mail+1Dex修正値
移動力30 ft. バックパックBackPackは脱いで地面に置いている

近接攻撃時:
片手メイスMace+鎧Scale mail+盾Shield
AC17 = 14+1Dex修正値+2Shield
移動力30 ft. バックパックBackPackは脱いで地面に置いている

HP 8 =1d8+0Con mod.
HD:1d8
小休憩Short Rest:1d8+0Con mod.x Max1
大休憩Long Rest:HPはすべてのHPダメージのみが回復、HDは+1d8HD=Cleric1/2(最小1HD)が回復

遠隔攻撃
両手ライトクロスボウLight Cross Bow 80/320 ft. 全一式7.5lb.
+3 =+1敏捷力DEX修正値+2習熟ボーナス
1d8+1敏捷力DEX修正値 刺突ダメージ
ボルト筒込みボルト20本
クリティカル時ダメージ
2d8+1敏捷力DEX修正値 刺突ダメージ

近接攻撃
片手メイスMace+盾Shield
+4 = +2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1d8+2筋力STR修正値 殴打ダメージ
クリティカル時ダメージ
2d8+2筋力STR修正値 殴打ダメージ
素手(単純武器) 間合い5ft. 日本語版PHB195p
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Unarmed%20Strike
+4 = +2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1+2筋力STR修正値 殴打ダメージ

呪文Spellcasting Cleric1
NPCティアTyr神のホーリーシンボル ウォーハンマー上に天秤のペンダント
Spell Attack +6 = +4判断力WIS修正値+2習熟ボーナス
Spell DC14 =8+4判断力WIS修正値+2習熟ボーナス

準備呪文数 5個 =+4判断力WIS修正値+1クリレックレベル
呪文スロット Cantrips 1st
3 2
Cantrips
ガイダンス 精神集中最大1分 +1d4技能判定前or後
レシスタンス 精神集中最大1分 +1d4セイビングスロー判定前or後
セイドリック フレイム 60ft. 敏捷力DEXセイビングスロー失敗1d8光輝ダメージ+遮蔽無し、成功ダメージ無し。
1st
ディテクト マジック
ブレス
キュア ウーンズ
ヒーリング ワード

オーダー領域呪文Order Domain Spells
1st
コマンドCommand
ヒロイズムHeroism

オーダー領域Order Domain能力Ablility
Voice of Authority
Starting at 1st level, you can invoke the power of law to embolden an ally to attack.
If you cast a spell with a spell slot of 1st level or higher and target an ally with the spell,
that ally can use their reaction immediately after the spell to make one weapon attack
against a creature of your choice that you can see.
If the spell targets more than one ally, you choose the ally who can make the attack.


◆装備品一式と重量(1lb.=453.592g 1ft.=30.48Cm)
*****ヴィリアント エンカンバランス
https://sites.google.com/view/playogl/home/rules#h.t4dcjzr3ryem
を使用しているため適応し無い。
→ 見なし重量(DM裁定)
※DM裁定
共有PCs/NPCsの設定の内容から明らかに所有していると思われる
アイテム等は記入(妥当な数量、重量、装備/置き場など)して良い
=============
総重量 武装
212.5lb. = 61.5武装一式+151その他一式
****日本語版ザナザー本126p「アイテムの作成」による変更
※実際の装備状況はそのシーン毎に異なる。
=============

魔法アイテム(重量は重量記載明記以外はすべて0lb.としている)
****日本語版ザナザー本126p「アイテムの作成」による変更

無し。

・所持現金(コイン100枚=1lb.どこかのポケットの中など):5gp 7sp 5cp

武装武装一式 61.5lb.= 45+6+7.5+4

Scale Mail PHB p144 Medium armor 50 gp, 45 lb. AC 14 + Dex (max 2)
The wearer has disadvantage on Dexterity (Stealth) checks.
まだ未購入=購入予定のPlate Armor and Shield
20 = 18Plate Armor+2Shield
Plate Armor PHB p145 Heavy armor 1,500 gp, 65 lb. AC 18
The wearer has disadvantage on Dexterity (Stealth) checks.
If the wearer has a Strength score lower than 15, their speed is reduced by 10 feet.

盾Shield 6lb.

イトクロスボウLight Crossbow PHB p149
Simple weapon, ranged weapon 25 gp, 5 lb.1d8 piercing
ammunition (80/320 ft.), loading, two-handed
Ammunition.
You can use a weapon that has the ammunition property to make a ranged attack
only if you have ammunition to fire from the weapon.
Each time you attack with the weapon, you expend one piece of ammunition.
Drawing the ammunition from a quiver, case, or other container is part of the attack.
Loading a one-handed weapon requires a free hand. At the end of the battle,
you can recover half your expended ammunition by taking a minute to search the battlefield.
If you use a weapon that has the ammunition property to make a melee attack,
you treat the weapon as an improvised weapon.
A sling must be loaded to deal any damage when used in this way.
Loading.
Because of the time required to load this weapon,
you can fire only one piece of ammunition from it when you use an action,
bonus action, or reaction to fire it,
regardless of the number of attacks you can normally make.
Two-Handed.
This weapon requires two hands to use.
This property is relevant only when you attack with the weapon,
not when you simply hold it.

クロスボウ矢筒Crossbow Bolt Case + Crossbow Bolts (20) 一式2.5lb
PHB p151 Adventuring gear 1 gp, 1 lb.
This wooden case can hold up to twenty crossbow bolts.
クロスボウ ボルトCrossbow Bolts (20) PHB p150
Ammunition 1 gp, 1.5lb.
Crossbow Bolts (20) 一式x3=20+40本 1.5x3=4.5lb(Backpack or SaddleBag内)

メイスMace PHB p149
Simple weapon, melee weapon 5gp, 4lb.


・その他装備一式 151lb.= 4+20+10+III.7+IV.24.5+V.85.5

旅行者服Traveler's Clothes PHB p150 Adventuring gear 2gp, 4lb.x1 雨着ポンチョPonchoも兼ねる。
NPC大神ティルTyrのホーリーシンボル 直立したウォーハンマーのテッペンに天秤
銀製ペンタント1lb.

体に斜め巻きして装備
麻ロープRope, hempen (50 feet) x2 @1gp/10lbsx2=20lb.
The pack also has 50 feet of hempen rope strapped to the side of it.

水袋とポーチは腰ベルト周囲へ括り付けて装備

水袋a waterskin 2 sp, 5 lb. (full)x2=10lb. PHB p153
ポーチPouch PHB p153
Adventuring gear 5 sp, 1 lb.〜+6lb.
A cloth or leather pouch can hold up to 20 sling bullets or 50 blowgun needles, among other things.
A compartmentalized pouch for holding spell components is called a component pouch.
A pouch can hold up to ⅕ cubic foot(30.48cmx(1/5)=6Cm立方体) or 6 pounds(約2.72155kg) of gear.

III.ポーチPouch x1 @5sp/1lbs.+6lb=7lb.
火口箱Tinderbox x1 @5sp/1lbs.
油Oil (flask) x5 @1sp/1lbs.
ハンマーHammer Steel x1 @1gp/3lb.
ピトンPiton x20 @1cp/0.05lb./1lb.

サックは肩からサックのベルトで斜めがけして装備
IV.サックSack PHB p153 Adventuring gear 1cp, 0.5lb+24lb=24.5lb.
A sack can hold up to 1 cubic foot or 30 pounds of gear.
*サック内に収容
* 保存食Rations (1day) PHB p153 Adventuring gear 5sp, 2lb.x10=20lb.
* パン1斤Loaf of Bread PHB p158 Food and drink 2cp =1保存食Rations (1day)相当2lb.x1
* 高級ワインFine Wine (Bottle) PHB p158 Food and drink 10gp=1保存食Rations (1day)相当2lb.x1

バックパックは背中に背負って装備
V.冒険者パックExplorer’s Pack PHB p151 10gpに色々追加/削除して全85.5lb.
バックパックBackpack PHB p153 Adventuring gear 2gp, 5 lb.x1
A backpack can hold one cubic foot約30Cm立方 or 30 pounds=30lb.=13.6078kgof gear.
You can also strap items, such as a bedroll or a coil of rope, to the outside of a backpack.

**バックパック外に括り付け
** Crossbow Bolts (20) PHB p150Ammunition 1 gp, 1.5lbx5=7.5lb.
20x5=100ボルト
** ランタン(ブルズアイ)Lantern, bullseye 10gp,2lbs.x1
** ジャベルShovel PHB p150 Adventuring gear 2gp, 5lb.x1
** トーチTorch PHB p153 Adventuring gear 1cp, 1lb.x10=10lb
** 寝袋Bedroll PHB p150 Adventuring gear 1gp, 7lb.x1
** 毛布Blanket PHB p150 Adventuring gear 5sp, 3lb.x1
** 二人用テントTwo-Person Tent PHB p153 2gp, 20lb. x1
** 皮で簡易包装した肉塊Chunk of Meat 3sp PHB p158 3日分相当普通食料(豚、牛肉など肉類中心)10lb.x1

*バックパック内収納
* 食器類一式Mess Kit PHB p152 Adventuring gear 2sp, 1lb.x1
* ヤカンIron Pot PHB p153 Adventuring gear 2gp, 10lb.x1

* 普通の服Common Clothes PHB p150 Adventuring gear 5sp, 3lb.x1
* 手鏡Steel Mirror PHB p150 Adventuring gear 5gp, 0.5lb.x1
* コットンタオルCotton Cloth (1 sq. yd.30Cm平方) PHB p157 Trade good 5spx1 1lb.
* 石鹸Soap PHB p150 Adventuring gear 2cpx1 0.5lb.

・自宅と自分の部屋(PC設定)
武器武具屋本店【鉄髭】
https://trpgsession.click/thread-detail.php?c=commu161473115022&t=thre162071003200
が自宅。
間取りは、一階=商店事務所50x50ft.、商店付き倉庫30x30ft.、
鎧鍛治職人部屋(金庫室有り)30x30ft,
その他(キッチン、ダイニング、物置、洗濯場、トイレなど)30x30ft.
二階=居間20x20ft.、寝室(クローゼット含む)20x20ft.。

二階=居間20x20ft.
ランブ台一式
ポーチPouch x1 5sp,1lbs.〜+6lb. 7lb.
 火口箱Tinderbox x1 5sp,1lbs.
 油Oil (flask) x5 1sp,5lbs.=1x5
キャビネット式の書記台1台+椅子一式
ポーチ(予備のお財布現金7gp)
生活用品一式(予備の靴、タオル、スリッパなどなど)
飲料水壺一式
薬草箱(石鹸類、常備薬=薬草粉末包み、紅茶とかお菓子)一式
部屋掃除道具一式(ハタキ、ホウキ、塵取り、雑巾、たわし、バケツ、ゴミ入れなど)

二階=寝室(クローゼット含む)20x20ft.
ランブ台一式
ベット1台と寝具(枕、毛布などなど)一式
三面鏡台一式
変装道具Disguise kite一式(習熟済み、背景、お化粧品箱)
クローゼット内(吊るし/棚段置き)
豪華な服装一式
着替え一式(冬物、普段着、手袋、下着、靴下、洗濯物入れ袋など一式)


以下、詳細****************

PC作成手順
能力値Ability Scores 4d6でベスト3d6選択の6回振り
https://ccfolia.com/rooms/mLbwpffSr
GMセス - 今日 14:00
rep6 4d6kh3 LiVon Reborn Tyr Order Domain Cleric1能力値Ability Scores1発振り!
#1 (4D6KH3) > 10[1,3,3,4] > 10
#2 (4D6KH3) > 14[3,4,5,5] > 14
#3 (4D6KH3) > 17[1,5,6,6] > 17
#4 (4D6KH3) > 17[4,5,6,6] > 17
#5 (4D6KH3) > 11[1,3,3,5] > 11
#6 (4D6KH3) > 14[1,3,5,6] > 14

種族
リボーンReborn
ヴァン リッチチェクズ ガイド フォー レイベンロフトVRGR p20
Ability Scores: Choose one of:
(a) Choose any +2; choose any other +1
(b) Choose any +1; choose any other +1; choose any other +1
Speed: 30 ft.
Size: Small/Medium
You are Medium or Small. You choose the size when you gain this lineage.
Ancestral Legacy.
If you replace a race with this lineage, you can keep the following elements of that race:
any skill proficiencies you gained from it and any climbing, flying, or swimming speed you gained from it.
If you don't keep any of those elements or you choose this lineage at character creation,
you gain proficiency in two skills of your choice.
無死の性質Deathless Nature.
You have escaped death, a fact represented by the following benefits:
* You have advantage on saving throws against disease and being poisoned, and you have resistance to poison damage.
* You have advantage on death saving throws.
* You don't need to eat, drink, or breathe.
* You don't need to sleep, and magic can't put you to sleep. You can finish a long rest in 4 hours if you spend those hours in an inactive, motionless state, during which you retain consciousness.
無死の性質Deathless Nature.
あなたは死を免れたという事実は以下の利点に表れている。
* 病気や毒を受けていることに対するセイビングスローに有利を得る、毒のダメージに対する抵抗力を持っている。
* 死亡判定セービングスローに有利を得る。
* 食べる必要も、飲む必要も、呼吸する必要もありません。
* 眠る必要はなく、魔法で眠らせることもできません。
* その間、意識を保ったまま動かない状態で過ごせば、4時間で長い休息を終えることができます。
DM裁定、クレリック呪文スロットル回復には8時間の大休憩が必要。

Knowledge from a Past Life.
You temporarily remember glimpses of the past, perhaps faded memories from ages ago or a previous life. When you make an ability check that uses a skill, you can roll a d6 immediately after seeing the number on the d20 and add the number on the d6 to the check. You can use this feature a number of times equal to your proficiency bonus, and you regain all expended uses when you finish a long rest.
前世からの知識Knowledge from a Past Life
You temporarily remember sporadic glimpses of the past, perhaps faded memories from ages ago or a previous life. When you make an ability check that uses a skill, you can roll a d6 and add the number rolled to the check. You can use this feature a number of times equal to your proficiency bonus, and you regain all expended uses when you finish a long rest.
あなたは一時的に散発的に過去の幻影を覚えている。
技能を使用する能力チェックを行う際に、追加+1d6ボーナスできる。
この効果は熟練度ボーナスに等しい回数使用することができ、大休息を終えると消費されたすべての使用回数は回復します。
Languages.
You can speak, read, and write Common and one other language that you and your DM agree is appropriate for your character.

失われた記憶 1d8
7 存在するはずのない場所をかすかに覚えている。
その光景は何ですか?どんな気持ちになりますか?
生まれ変わった起源 1d8
6 何世代にもわたって石化されていた君は解放された。
しかし、あなたの記憶は薄れ、あなたの身体はかつてのものではなくなっています。

背景
ギルド商人10 鎧屋・鍵屋・鍛冶屋Armorers, locksmiths, and finesmiths
https://5e.tools/backgrounds.html#variant%20guild%20artisan%20(guild%20merchant)_phb
Skill Proficiencies Insight*, Persuasion*
Equipment A set of artisan's tools (one of your choice) or a mule and cart, a letter of introduction from your guild,
a set of traveler's clothes, and a belt pouch containing 15 gp
鍛治道具Smith's Tools PHB p154 Artisan's tools 20 gp, 8 lb.
Smith's tools allow you to work metal, heating it to alter its shape, repair damage, or work raw ingots into useful items.
Components.
Smith's tools include hammers, tongs, charcoal, rags, and a whetstone.
魔法学と歴史Arcana and History.
Your expertise lends you additional insight when examining metal objects, such as weapons.
捜査Investigation.
You can spot clues and make deductions that others might overlook when an investigation involves armor, weapons, or other metalwork.
修繕Repair.
With access to your tools and an open flame hot enough to make metal pliable,
you can restore 10 hit points to a damaged metal object for each hour of work.
Activity
Sharpen a dull blade DC10
Repair a suit of armor DC15
Sunder a nonmagical metal object DC15
See the Tool Proficiencies entry for more information.
Source: PHB, page 154. Additional information from XGE, page 84.

提案された性格
GMセス - 今日 14:46
1d8 Personality Trait LiVon Reborn Tyr Order Domain Cleric1
(1D8) > 4
GMセス - 今日 14:47
rep3 1d6 Ideal,Bond,Flaw LiVon Reborn Tyr Order Domain Cleric1
#1 (1D6) > 5
#2 (1D6) > 3
#3 (1D6) > 5

Trait 4 I'm full of witty aphorisms and have a proverb for every occasion.
私は気の利いた格言に満ちていて、あらゆる場面での格言を持っています。
Ideal 5 People. I'm committed to the people I care about, not to ideals. (Neutral)
人のことを理想ではなく、大切な人に尽くす。(ニュートラル)
ここは限りなくLGに近いNとします。
Bond 3 I owe my guild a great debt for forging me into the person I am today.
ギルドには、今の自分を作ってくれた大きな恩がある。
ここではギルドでは無く、亡きNPC老宝石商とします。
Flaw 5 I would kill to acquire a noble title.
高貴な称号を手に入れることを熱望している。
ここでは亡きNPC宝石商の願い=高貴な称号を手に入れるを叶えたい、とします。

習熟技能
種族:Arcana,History
背景:Insight, Persuasion
クラス:クレリックCleric1
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Cleric
***日本語版DMG287pの「クラスの修正」による変更
鎧Armor: 軽装鎧Light armor, 中装鎧medium armor, ,盾shields
武器Weapons: 単純Simple weapons
道具Tools: 無しNone
Saving Throws: Wisdom, Charisma
Skills: Choose 2(+) from History, Insight, Medicine+, Persuasion, and Religion+
Order Domain ターシャ本31-32p
http://dnd5e.wikidot.com/cleric:order
Armor: 重装鎧Heavy Armorに習熟

Class Level Proficiency Features/Skill
Bonus
Cleric1 +2 Spellcasting,Divine Domain
Medicine,Religion,重装鎧Heavy Armor

Spellcasting PHB p56
As a conduit for divine power, you can cast cleric spells.
See chapter 10 for the general rules of spellcasting and chapter 11 for a selection of cleric spells.
Cantrips
At 1st level, you know three cantrips of your choice from the cleric spell list.
You learn additional cleric cantrips of your choice at higher levels,
as shown in the Cantrips Known column of the Cleric table.
Preparing and Casting Spells
The Cleric table shows how many spell slots you have to cast your cleric spells of 1st level and higher.
To cast one of these spells, you must expend a slot of the spell's level or higher.
You regain all expended spell slots when you finish a long rest.
You prepare the list of cleric spells that are available for you to cast, choosing from the cleric spell list.
When you do so, choose a number of cleric spells equal to your Wisdom modifier + your cleric level (minimum of one spell).
The spells must be of a level for which you have spell slots.
For example, if you are a 3rd-level cleric, you have four 1st-level and two 2nd-level spell slots.
With a Wisdom of 16, your list of prepared spells can include six spells of 1st or 2nd level, in any combination.
If you prepare the 1st-level spell cure wounds,
you can cast it using a 1st-level or 2nd-level slot. Casting the spell doesn't remove it from your list of prepared spells.
You can change your list of prepared spells when you finish a long rest.
Preparing a new list of cleric spells requires time spent in prayer and meditation:
at least 1 minute per spell level for each spell on your list.
Spellcasting Ability
Wisdom is your spellcasting ability for your cleric spells.
The power of your spells comes from your devotion to your deity.
You use your Wisdom whenever a cleric spell refers to your spellcasting ability.
In addition, you use your Wisdom modifier when setting the saving throw DC for a cleric spell you cast
and when making an attack roll with one.
Spell save DC = 8 + your proficiency bonus + your Wisdom modifier
Spell attack modifier = your proficiency bonus + your Wisdom modifier
Ritual Casting
You can cast a cleric spell as a ritual if that spell has the ritual tag and you have the spell prepared.
Spellcasting Focus
You can use a holy symbol as a spellcasting focus for your cleric spells.
Divine Domain PHB p56
Choose one domain related to your deity from the list of available domains.
Each domain is detailed in their own feature, and each one provides examples of gods associated with it.
Your choice grants you domain spells and other features when you choose it at 1st level.
It also grants you additional ways to use Channel Divinity when you gain that feature at 2nd level,
and additional benefits at 6th, 8th, and 17th levels.
Domain Spells
Each domain has a list of spells—its domain spells—that you gain at the cleric levels noted in the domain description.
Once you gain a domain spell, you always have it prepared,
and it doesn't count against the number of spells you can prepare each day.
If you have a domain spell that doesn't appear on the cleric spell list, the spell is nonetheless a cleric spell for you.


以上