享楽的実践主義

Easy Go! Easy Come!! The Show Must Go On!!! 百聞は一見に如かず! 百見は一遊に如かず!!

PC Helin Noble High Elf Monk3

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「ちょっと贅沢・・・しちゃたわ・・・」

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(Common)「なんか変なモノを出せるようになったちゃったわ・・・」

《PC紹介》
【背景】
 WaterDeep近郊の森のエルフ集落(種族はハイ エルフ)のひとつで生まれる。
 両親共にWaterDeep Lordsのハイ エルフ派貴族の家柄。
 生まれた時から魔法の才能が無かったため、
幼い時から四大門派モンク道PHB108-109pに入門、修行を積む。
 
【人格的特徴】
 おエルフ良し。(=お人好し)
 天然エルフユーモア=エルフ貴族風が当前。
 
【喜ぶもの】
 モンク道。
 清貧、忍耐の中でも生きる喜びを感じる事。
 
【尊ぶもの】
 自然の掟内でのすべての命。
 
【関わり深いもの】
 モンク道。
 
【弱味】
 ばばっちい系全般。
 
【外見】
 紫ロング、瞳は緑に白いモンク道着。
 色白、少しぽっちゃり丸顔エルフさん。
 
《過去の経歴》
 生まれた時から魔法の才能が無かったため、
幼い時からWaterDeep近郊にある四大門派モンク道場に入門して、
そこで修行を積む。
 一応、100才を超えたので両親エルフの許可の元、諸国巡回の
モンク修行の旅に出た処。
 
《仲間や組織》
 モンク道場系全般が仲間。
 
《特徴》
 紫ロング、瞳は緑に白いモンク道着。
 色白、少しぽっちゃり丸顔エルフさん。
 天然エルフユーモア=エルフ貴族風が当前。
 
《その他の特徴》
 白い道着一式をよく洗濯している。
 
《財宝》
Monk1
 モンク用具一式。
 エルフ貴族装束一式(貴族服、ダカー、ロングソード、ロングボウ)
Monk3
 クローク オブ プロテクション
 
Player’s Name:Seth
Create Date:2020/07/19(日) Monk1
UPdate:
2022/02/27(日) Monk2
2022/03/05(土) Monk3
 
《基本情報》
【クラス&レベル】モンク[四大門]3レベル 【種族】エルフ(ハイ) 【属性】秩序にして善 【経験点】900xp
 
《能力値》 ※能力値(セービングスロー+1クローク オブ プロテクション)
【筋力】 12(+4) 【敏捷】16(+6) 【耐久】 12(+2)
【知力】 13(+2) 【判断】12(+3) 【魅力】12(+2)
※妖精の血統で睡眠系魔法無効と魅力系魔法のSTが【有利Advantage】
 
【習熟ボーナス】+2
【受動視認】13=10+1判断力修正値+2Keen sence 暗視60ft.
【イニシアチブ】+3敏捷力修正値 
【AC】
15 =10(鎧無し)+3敏捷力修正値+1判断力修正値Monk1取得鎧わぬ守りUnarmored Defense+1クローク オブ プロテクション
17 =13(※1メイジアーマー)+3敏捷力修正値+1クローク オブ プロテクション
【移動速度】40ft.=30ft.+10ft.Monk2運足法Unarmored Movement:Monk2
エンカンバランス(オプションルール)
【筋力】 12
180 lbs. ... 荷重ペナルティー無しMaximum Carrying Capacity 12STRx15
360 lbs. ... 押し引き最大値Max. Push or Drag (移動力Speed -5 ft.) 180x2
360 lbs. ... 最大荷重Maximum Lift 180x2
 
【HP】 21(=9Monk1+(5(1d8)+1耐久力修正値)x1(Monk3))
矢止めDeflect Missiles,リアクション 1d10+3敏捷力修正値+3モンクレベル
 
【HD】3d8
小休憩Short Rest:1d8+1耐久力修正値x3回まで。気Ki点全回復。
大休憩Long Rest:すべてのHPダメージのみとHDが+1d8HD=Monk3/2が回復。
気Ki点全回復
 
《技能》
[威圧:+1] [医術:;1] [運動:+3] [隠密:+3] [軽業:+5] [看破:+1]
[芸能:+1] [自然:+1] [宗教:+1] [生存:+1] [説得:+1] [捜査:+1]
[知覚:+3] [手先の軽業:+3] [動物使い:+1] [ペテン:+1] [魔法学:+1] [歴史:+3]
 
《その他の習熟と言語》
 単純武器、ショートソード、ロングソード、ショートボウ、ロングボウ
 共通語、エルフ語、シルヴァン語、ドワーフ語、天使語(ハイ エルフ)
 
《攻撃&呪文》
武術PHB106p
気Ki106p 3=3モンクレベル
連打Flurry of Blows, 護身Patient Defense, 疾風足Step of the Wind
 
四大門Way of the Four Elements
エレメンタルアチューンメントElemental Attunement.
あなたはアクションを使用して、あなたの30フィート以内のエレメンタルの力を短時間制御し、以下の効果のうち好きなものを引き起こすことができる。
* 火花のシャワー、風のパフ、軽い霧のスプレー、穏やかな石の音など、空気、土、火、水に関連する無害で瞬間的な感覚的効果を作り出す。
* キャンドル、トーチ、小さなキャンプファイヤーに瞬時に火をつけたり消したりすることができます。
* 1 時間まで非生物的な材料の 1 ポンドまで冷やすか、または暖めて下さい。
* 1フィートの立方体内に収まることができる土、火、水、または霧を、1分間あなたが指定する粗い形にそれ自身を形作るために引き起こします。
 
金剛気砲拳Unbroken Air.
強力な拳のように打ち付ける圧縮空気の爆風を作り出すことができます。
アクションとして、氣を2ポイント消費し、自分の周囲30フィート以内のクリーチャーを1体選ぶことができる。
そのクリーチャーは筋力セイビングスローDC11を行わなければならない。
失敗した場合、そのクリーチャーは3d10の殴打ダメージを受け、さらにあなたが費やした追加の氣ポイントごとに1d10の殴打ダメージを受け、あなたはそのクリーチャーをあなたから20フィートまで突き飛ばして伏せ状態することができる。
セイビングスロー成功は、そのクリーチャーは半分のダメージを受け、あなたはそれを押したり倒したりすることはできない。
 
初級呪文
フロストバイト(ハイ エルフ) 日本語版ザナザー本168p
 
《装備》
 モング道着一式(旅人の服)
・ベルト=剣帯一式、ベルトポーチ一個、水袋一個
 ダガー1本鞘、ロングソード一本鞘、ロングボウ(矢20本)箱一式
 貴族衣装一式(上等な服)、モンク道着など着替え一式(旅人の服)、
 バスタオル(パイル木綿)数枚、手鏡一個、
 石鹸数個、漂白剤入りビン一個
 火口箱一個、小型ポッド一個、
 折り畳み式シャベル一個、
 現金 銅貨5枚 銀貨3枚 金貨1枚
 
【呪文発動クラス/能力値】ハイ エルフ/知力
【呪文攻撃ボーナス】+3=10+1知力修正値+2習熟ボーナス
【呪文セーヴ難易度】DC11=8+1知力修正値+2習熟ボーナス
 
※呪文種別:総スロット数 無し
《初級呪文:-》 ※修得呪文名
フロストバイト(ハイ エルフ) 日本語版ザナザー本168p
エヴォケーション・キャントリップ
詠唱時間: 1アクション
範囲 60フィート
効果時間 瞬間的
 
範囲内にいるクリーチャー1体にしびれるような氷結を引き起こす。
対象者はコンスティテューションのセービングスローを行わなければならない。失敗した場合、1d6の冷気ダメージを受ける。
また、次のターン終了前に行う武器攻撃ロールに不利な条件が付く。
 
この呪文のダメージは、5レベル(2d6)、11レベル(3d6)、17レベル(4d6)になると、1d6ずつ増加します。
クラス Artificer, Druid, Sorcerer, Warlock, Wizard
クラス(レガシー)。アーティフィサー(リバイズド
サブクラス。アルカナ・クレリックアルケートリックスター・ローグ、エルドリッチ・ナイト・ファイター、ネイチャー・クレリック
人種 エルフ(ハイ)
 
 
Data Details=========
 
Monk3
Deflect Missiles,
Monastic Tradition=Open Hand
Way of the Four Elements PHB p80[–]
You follow a monastic tradition that teaches you to harness the elements. 
When you focus your ki, you can align yourself with the forces of creation and bend the four elements to your will, using them as an extension of your body. 
Some members of this tradition dedicate themselves to a single element, but others weave the elements together.
Many monks of this tradition tattoo their bodies with representations of their ki powers, commonly imagined as coiling dragons, but also as phoenixes, fish, plants, mountains, and cresting waves.
 
Disciple of the Elements PHB p80[–]
You learn magical disciplines that harness the power of the four elements. 
A discipline requires you to spend ki points each time you use it.
You know the Elemental Attunement discipline and one other elemental discipline of your choice. 
You learn one additional elemental discipline of your choice at 6th, 11th, and 17th level.
Whenever you learn a new elemental discipline, you can also replace one elemental discipline that you already know with a different discipline.
 
元素の技法Elemental Disciplines PHB p80[–]
The elemental disciplines are presented in alphabetical order. 
If a discipline requires a level, you must be the level in this class to learn the discipline.
 
金剛気砲拳Unbroken Air.
You can create a blast of compressed air that strikes like a mighty fist.
As an action, you can spend 2 ki points and choose a creature within 30 feet of you. 
That creature must make a Strength saving throw. On a failed save, the creature takes 3d10 bludgeoning damage, plus an extra 1d10 bludgeoning damage for each additional ki point you spend, and you can push the creature up to 20 feet away from you and knock it prone. On a successful save, the creature takes half as much damage, and you don't push it or knock it prone.
 
Monk2
Ki, 気Ki2=2レベル
Dedicated Weapon
Unarmored Movement +10ft.
Ki PHB p76[–]
Starting at 2nd level, your training allows you to harness the mystic energy of ki. 
Your access to this energy is represented by a number of ki points. 
Your monk level determines the number of points you have, as shown in the Ki Points column of the Monk table.
You can spend these points to fuel various ki features. 
You start knowing three such features: Flurry of Blows, Patient Defense, and Step of the Wind. 
You learn more ki features as you gain levels in this class.
When you spend a ki point, it is unavailable until you finish a short or long rest, at the end of which you draw all of your expended ki back into yourself. 
You must spend at least 30 minutes of the rest meditating to regain your ki points.
Some of your ki features require your target to make a saving throw to resist the feature's effects. The saving throw DC is calculated as follows:
Ki save DC = 8 + your proficiency bonus + your Wisdom modifier
Flurry of Blows.
Immediately after you take the Attack action on your turn, you can spend 1 ki point to make two unarmed strikes as a bonus action.
Patient Defense.
You can spend 1 ki point to take the Dodge action as a bonus action on your turn.
Step of the Wind.
You can spend 1 ki point to take the Disengage or Dash action as a bonus action on your turn, and your jump distance is doubled for the turn.
 
Monk1
PC’s Name:Helin Female Elf(Sylvan elf) Noble Monk1
Lawful Good age:100old height:6’7’’ weight:150lb.
Languages:Common, Elvish,Sylvan(+1INTmod.),Dwarf(Noble)
Deities:Corellon Larethian/the Elven Pantheon
 
Elf Racial Traits
Elf (High) PHB23p
Ability Scores: Dex +2; Int +1
Size: Medium
Speed: 30 ft.
 
Age.
Although elves reach physical maturity at about the same age as humans, the elven understanding of adulthood goes beyond physical growth to encompass worldly experience. An elf typically claims adulthood and an adult name around the age of 100 and can live to be 750 years old.
 
Alignment.
Elves love freedom, variety, and self-expression, so they lean strongly toward the gentler aspects of chaos. They value and protect others’ freedom as well as their own, and they are more often good than not.
 
Size.
Elves range from under 5 to over 6 feet tall and have slender builds. Your size is Medium.
 
Darkvision.
Accustomed to twilit forests and the night sky, you have superior vision in dark and dim conditions. You can see in dim light within 60 feet of you as if it were bright light, and in darkness as if it were dim light. You can’t discern color in darkness, only shades of gray.
 
Keen Senses.
You have proficiency in the Perception skill.
 
Fey Ancestry.
You have advantage on saving throws against being charmed, and magic can’t put you to sleep.
 
Trance.
Elves don’t need to sleep. Instead, they meditate deeply, remaining semiconscious, for 4 hours a day.
(The Common word for such meditation is ”trance.”)
While meditating, you can dream after a fashion; such dreams are actually mental exercises that have become reflexive through years of practice. After resting in this way, you gain the same benefit that a human does from 8 hours of sleep.
 
If you meditate during a long rest, you finish the rest after only 4 hours.
You otherwise obey all the rules for a long rest; only the duration is changed.
 
Languages.
You can speak, read, and write Common and Elvish.
Elvish is fluid, with subtle intonations and intricate grammar.
Elven literature is rich and varied, and their songs and poems are famous among other races. Many bards learn their language so they can add Elvish ballads to their repertoires.
 
Elf Weapon Training.
You have proficiency with the longsword, shortsword, shortbow, and longbow.
 
Cantrip.
You know one cantrip of your choice from the wizard spell list.
Intelligence is your spellcasting ability for it.
 
Frostbite XGE156p
Evocation cantrip
Casting Time: 1 action
Range: 60 feet
Components: V, S
Duration: Instantaneous
 
You cause numbing frost to form on one creature that you can see within range.
The target must make a Constitution saving throw. On a failed save, the target takes 1d6 cold damage,
and it has disadvantage on the next weapon attack roll it makes before the end of its next turn.
The spell’s damage increases by 1d6 when you reach 5th level (2d6), 11th level (3d6), and 17th level (4d6).
Classes: Artificer, Druid, Sorcerer, Warlock, Wizard
Classes (legacy): Artificer (Revisited)
Subclasses: Arcana Cleric, Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter, Nature Cleric
Races: Elf (High)
 
Extra Language.
You can speak, read, and write one extra language of your choosing.
 
You may roll for your character’s height and weight on the Random Height and Weight table. The roll in the Height Modifier column adds a number (in inches) to the character’s base height. To get a weight, multiply the number you rolled for height by the roll in the Weight Modifier column and add the result (in pounds) to the base weight.
Random Height and WeightBase HeightBase WeightHeight ModifierWeight Modifier
4’6”90 lb.+2d10× (1d4) lb.
Source: PHB, page 23. Available in the SRD.
 
BackGround:Noble
Skill Proficiencies: History, Persuasion
Tool Proficiencies: One type of gaming set
Languages: One of your choice
 
Monk Features
Monk1:Martial Arts, Unarmored Defense,
Four Elements Disciplines
 
Perception +3(+1WISmod.+2Keen sence)
Darkvision60ft.
13 ... Passive Perception
 
+3 ... Initiative Modifier
 
Hit Points 9(8+1CON mod.)
 
Armor Class 14 (no armor)
Speed 30ft
 
ABILITY SCORES & ABILITIES
Point by Total Points 27/27
(* includes +2 proficiency bonus; ** includes expertise, if any)
Skills
 
Strength 12(+1)
+1 ... Strength Ability Checks
+3 ... Strength Saving Throws *
+3 ... Athletics Skill*
180 lbs. ... Maximum Carrying Capacity 12STRx15
360 lbs. ... Max. Push or Drag (Speed -5 ft.) 180x2
360 lbs. ... Maximum Lift 180x2
 
Dexterity 16(=14+2Elf(High))(+3)
+3 ... Dexterity Ability Checks
+5 ... Dexterity Saving Throws *
+5 ... Acrobatics Skill*
+3 ... Sleight of Hand Skill
+3 ... Stealth Skill
 
Constitution 12(+1)
+1 ... Constitution Ability Checks
+1 ... Constitution Saving Throws
 
Intelligence 12(+1Elf(High))(+1)
+1 ... Intelligence Ability Checks
+1 ... Intelligence Saving Throws
+1 ... Arcana Skill
+3 ... History Skill(+1INTmod.+2Noble)
+1 ... Investigation Skill
+1 ... Nature Skill
+1 ... Religion Skill
 
Wisdom 12(+1)
+1 ... Wisdom Ability Checks
+1 ... Wisdom Saving Throws
+1 ... Animal Handling Skill
+1 ... Insight Skill
+1 ... Medicine Skill
+3 ... Perception Skill(+1WISmod.+2Keen sence) Darkvision
+1 ... Survival Skill
 
Charisma 12(+1)
+1 ... Charisma Ability Checks
+1 ... Charisma Saving Throws
+1 ... Deception Skill
+1 ... Intimidation Skill
+1 ... Performance Skill
+3 ... Persuasion Skill(+1CHAmod.+2Noble)
 
COMBAT [PHB p. 189]
 
Proficiencies
simple weapons,
shortswords, longsword,
shortbow, longbow
 
UnArmed Strike +5=+3DEXmod.+2proficiency bonus
damage 1d4B+3DEXmod.
Martial Arts. Melee Weapon Attack: +5 to hit, reach 5 ft. Hit: 1d4+3 bludgeoning damage. Make unarmed strike as bonus action.
 
Dagger. Melee or Ranged Weapon Attack: +5 to hit, range 5 ft. or 20/60 ft., one target. Hit: 1d4 + 3 piercing damage
 
Equipment
dagger, explorer’s pack, fine clothes, signet ring, pedigree scroll, purse,
belt pouch, set of Monk clothes, iron pot, shovel
Mirror,soap,towels
dragonchess set,
 
Wealth
25g
 
※1
Saga pdf19pの原文は、
Does Unarmored Defense work with a spell like mage armor? Unarmored Defense doesn’t work with mage ar- mor. You might be asking yourself, “Why don’t they work together? Mage armor specifies that it works on a creature who isn’t wearing armor.” It’s true that the target of mage armor must be unarmored, but mage armor gives you a new way to calculate your AC (13 + your Dexterity mod- ifier) and is therefore incompatible with Unarmored De- fense or any other feature that provides an AC calculation.
 
セッション参加履歴
第1回 2020/07/19(日) Monk1
TRPGオンラインセッションSNS
DM PI-TG001(ヒラヲカ) さん
https://trpgsession.click/session-detail.php?s=159504608631PITG001
セスの日記
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_159516180634
一応、25*5なので、5で割って経験点25
お金は基本給と臨時報酬で、70gpという塩梅でー
第2回 2020/07/21(火) Monk1
DM PI-TG001(ヒラヲカ) さん
https://trpgsession.click/session-detail.php?s=158811196580PITG001
セス日記
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_159533643842
ヒラヲカ8Camgo2020/7/21 21:39
本来、100gp分の報酬の所、倍の200あげましょうか。50ずつぐらいで分けてください。
ヒラヲカ8Camgo2020/7/21 21:40
でもって、EXPはそれぞれ150ずつです。と書いてある。

第3回 2021/10/22(金)  Monk1
TRPGオンラインセッションSNS
DM y.nakanoさんのD&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第1回
https://trpgsession.click/session-detail.php?s=163460984618ynakano00

第4回 2022/02/27(日) Monk1
Discord
DM y.nakanoさん
D&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第1回
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2022/02/27/212113
床ペロ1回/1回
今回の収入(NPCs燃える拳傭兵団より雇われ賃+200gp)
Potion of Healing DMG p187
Potion, common Minor tier 50 gp, ½ lb.
You regain 2d4 + 2 hit points when you drink this potion.
The potion’s red liquid glimmers when agitated.
を4本購入!w

第5回 2022/03/02(水) Monk2
D&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第2回
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2022/03/02/211512

第6回 2022/03/05(土) Monk2
D&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第3回
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2022/03/05/212520
獲得品売却金360gp->PC装備代へ捻出

第7回 2022/03/06(日) Monk3
D&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第4回
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2022/03/06/212839
今回の収入(NPCs燃える拳傭兵団より雇われ賃と獲得品売却金+525gp)
・クローク オブ プロテクション-500gp
・残金25gpはNPCs難民キャンプへの寄付

第8回 2022/03/09(水) Monk3
D&D 地獄の戦場アヴェルヌス キャンペーンセッション第5回
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2022/03/09/211400
今回の収入(NPCs燃える拳傭兵団より雇われ賃+200gp)
回復ポーション2個消費+3本補給=残り3本
獲得品売却金360gp->PCsパーティー分配金へ
メイジ アーマー スクロール50gpx2巻 -100gp
100gpはNPCs教会/道場/難民キャンプへ寄付

 

以上