享楽的実践主義

Easy Go! Easy Come!! The Show Must Go On!!! 百聞は一見に如かず! 百見は一遊に如かず!!

バリオ民兵見習 CNハーフオーク Barbarian1

f:id:Seth:20210720190846p:plain

(Common)「こんにちは!」

 

 

=====共有PCs/NPCsキャラクターシート Ver.1.0.0=====
※DMからのガイダンス
キャラクターシート内容に質問などがある場合は、掲示板セッション
https://trpgsession.click/community-detail.php?i=commu161473115022
にて、質問、確認、票決依頼などの投稿をお願いします。

Creator’s Name:Seth
Create Date:2021/2/6 Ranger1
UPdate:-

・共有PCs/NPCs紹介
1467DR8月11日、フォアゴットン レルムズForgotten Realms、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Main_Page
フェイルーン大陸Faerûn、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Faer%C3%BBn
ソードコースト海岸Sword Coast、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Sword_Coast
西ハートランズWestern HaertLands、
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Western_Heartlands
バルダーズゲートBaldur's Gate
https://sites.google.com/view/playogl/home/worlds/forgotten-realms/baldurs-gate
と、自由砦FreeFort
https://sites.google.com/view/playogl/home/worlds/forgotten-realms/freefort
間の東交易路(バルダーズゲートBaldur's Gate側から見て東の意味)上
にあるとある交易宿の一つでNPCsハーフオークを両親に10兄弟
姉妹の9番目の赤子として生まれる。
幼い頃から仕事である狩猟に忙しいNPCs両親に10ハーフオーク
兄弟姉妹中に紛れたひとりとして、衣食住に何も不自由はしな
かったが、ほぼ放置状態=ひとりで狩猟の真似事なとして育つ。
14才になったある日、突然もうこの家には居られない!との発作的
な直感が確信としてNPC彼の全身を駆け抜け、NPCs家族の何と
無くの理解と承諾の元、ひとり、自立のために生家を出て、所謂
世間にめでたくデビューしたのであった。
そして、先ずは噂には聞いているバルダーズゲートBaldur's Gateや
ウォーターディープWaterDeepの二大都市へ挑戦したが、第二次
分割の大騒動の中、あまりの世知辛さに泣き通して、1486DR、
20才の時、ふと気が付くと、自由砦の民兵隊の見習いとして、
ほぼノンビリと何の気兼ねも無く日々働いているNPC自分自身を
発見したのであった。


Shared PC/NPC Data
*****************************
PC’s Name:バリオ
中型 CNハーフオーク男16才バーハリアン1
身長183Cm、体重70kg、その他はキャラ絵にある通り
背景:Background:平原馬族
https://sites.google.com/view/playogl/home/backgrounds#h.hig5kxh08w2u
言語 共通語Common、オーク語(種族)
信仰:喜びの女神リーラLliira
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Lliira


*種族、背景、クラスによる習熟
**日本語版PHB127pの「背景のカスタマイズ」よる変更での習熟
***日本語版DMG287pの「クラスの修正」による変更での習熟

・習熟
種族ハーフオーク
Menacing.You gain proficiency in the 威圧Intimidation skill.
平原馬族
技能習熟:動物使い、軽業
道具習熟:乗馬用馬具一式(馬鎧系は含まれ無い)
言語:PC設定内で取得妥当な言語1個
装備:革製の乗馬馬具一式(馬鎧系は含まれ無い)
特徴:騎乗時の動物使い判定に【有利Advantage】を得る。
クラス:バーバリアン
Armor: light armor, medium armor, shields
Weapons: simple weapons, martial weapons
Tools: none
Saving Throws: Strength, Constitution
Skills: Choose 2 from Animal Handling, Athletics, Intimidation, Nature, Perception, and Survival.
+2習熟ボーナス

◆筋力Strength 15 (13+2ハーフオーク) +2
+2 ... Strength Ability Checks
+4 ... Strength Saving Throws*
+4 ... 運動Athletics Skill*
*****ヴィリアント エンカンバランス
75 lbs. ... Maximum Carrying Capacity(Speed-10ft.) 15STRx5
150 lbs. ... Max. Push or Drag (Speed -20ft.,DisAdvantage) 15STRx10
225 lbs. ... Maximum Lift=Max Carrying(Speed 0ft.) 15STRx15

◆敏捷力Dexterity 12+1
+1 ... Dexterity Ability Checks
+1 ... Dexterity Saving Throws
+1 ... 軽業Acrobatics Skill
+1 ... 手先の早業Sleight of Hand Skill
+3 ... 隠密Stealth Skill**

◆耐久力Constitution 14 (13+1ハーフオーク) +2
+2 ... Constitution Ability Checks
+4 ... Constitution Saving Throws*

◆知力Intelligence 10+0
+0 ... Intelligence Ability Checks
+0 ... Intelligence Saving Throws
+0 ... 魔法学Arcana Skill
+0 ... 歴史History Skill
+0 ... 捜査Investigation Skill
+0 ... 自然Nature Skill
+0 ... 宗教Religion Skill

◆判断力Wisdom 14+2
+2 ... Wisdom Ability Checks
+4 ... Wisdom Saving Throws
+4 ... 動物使いAnimal Handling Skill**
+2 ... 看破Insight Skill
+2 ... 医術Medicine Skill
+4 ... 知覚Perception Skill**
+4 ... 生存Survival Skill*

◆魅力Charisma 11+0
+0 ... Charisma Ability Checks
+0 ... Charisma Saving Throws
+0 ... ペテンDeception Skill
+2 ... 威圧Intimidation Skill* 強面
+0 ... 芸能Performance Skill
+0 ... 説得Persuasion Skill

受動視認Passive Perception 14 = 10+4 ... 知覚Perception Skill** Darkvision (60 feet)
イニシアチブ +1 ... Initiative Modifier

遠距離攻撃時:両手ロングボウ
AC 13 = 10+1Dex修正値+2耐久力CON(纏わぬ鎧).
移動力30 ft. バックパックBackPackは脱いで地面に置いている

近接攻撃時:
1 片手バトルアックスBattleaxe+盾Shield
AC 15 = 10+1Dex修正値+2耐久力CON(纏わぬ鎧)+2Shield
2 両手バトルアックスBattleaxe
AC 13 = 10+1Dex修正値+2耐久力CON(纏わぬ鎧)
移動力30 ft. バックパックBackPackは脱いで地面に置いている

HP14 =12+2CON mod.
ハーフオークのしぶとさRelentless Endurance.[HalfOrc] フリー行動 HP0になった時HP1で復帰する 大休憩LongRest後に再利用可能
HD1d12
小休憩Short Rest:1d12+2Con mod.x Max1
大休憩Long Rest:HPはすべてのHPダメージのみが回復、HDは+1d12HD=Barbarian1/2(最小1HD)が回復

遠隔攻撃
ロングボウLong Bow 150/600 ft.
+3 = +1敏捷力DEX修正値+2習熟ボーナス
1d8+1敏捷力DEX修正値 刺突ダメージ
矢筒込み 矢20本

片手短剣Dagger(Thrown) 投げ 20/60ft.
+4 =+2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1d4+2 +2筋力STR修正値 刺突ダメージ

近接攻撃
激怒 ボーナス行動 2回/1日 大休憩LongRest後に全回復 筋力近接武器ダメージ+2 抵抗:斬撃/殴打/刺突 筋力判定と筋力STが【有利Advantage】 激怒した戦闘ラウンドが終了するか?1ラウンド間敵を攻撃しないか?またはボーナス行動で激怒は終了する
片手バトルアックスBattleaxe+盾Shield 間合い5ft.
+4 = +2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1d8+2筋力STR修正値(+2Rage) 斬撃ダメージ

両手バトルアックスBattleaxe
+4 = +2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1d10+2筋力STR修正値(+2Rage) 斬撃ダメージ
クリティカル時ダメージ
猛攻Savage Attacks[HalfOrc]
3d10+2筋力STR修正値(+2Rage) 斬撃ダメージ

片手短剣Dagger(妙技Finesse) 間合い5ft.
+4 =+2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1d4+2 +2筋力STR修正値 刺突ダメージ

素手(単純武器) 間合い5ft. 日本語版PHB195p
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Unarmed%20Strike
+4 = +2筋力STR修正値+2習熟ボーナス
1+2筋力STR修正値 殴打ダメージ


◆装備品一式と重量(1lb.=453.592g 1ft.=30.48Cm)
*****ヴィリアント エンカンバランス
https://sites.google.com/view/playogl/home/rules#h.t4dcjzr3ryem
を使用しているため適応し無い。
→ 見なし重量(DM裁定)
※DM裁定
共有PCs/NPCsの設定の内容から明らかに所有していると思われる
アイテム等は記入(妥当な数量、重量、装備/置き場など)して良い
=============
総重量 武装
163.5lb. = 15武装一式+148.5その他装備一式
****日本語版ザナザー本126p「アイテムの作成」による変更
※実際の装備状況はそのシーン毎に異なる。
=============

魔法アイテム(重量は重量記載明記以外はすべて0lb.としている)
****日本語版ザナザー本126p「アイテムの作成」による変更

無し。

武装一式 15lb.=3+1+4+1+6

ロングボウLongbow PHB p149 一式重量3lb.
Martial weapon, ranged weapon Weapon, Common 2lb.x1
1d8 piercing - ammunition (150/600 ft.), heavy, two-handed
Ammunition.
You can use a weapon that has the ammunition property to make a ranged attack
only if you have ammunition to fire from the weapon.
Each time you attack with the weapon, you expend one piece of ammunition.
Drawing the ammunition from a quiver, case, or other container is part of the attack.
Loading a one-handed weapon requires a free hand.
At the end of the battle, you can recover half your expended ammunition by taking a minute to search the battlefield.
If you use a weapon that has the ammunition property to make a melee attack,
you treat the weapon as an improvised weapon. A sling must be loaded to deal any damage when used in this way.
Heavy.
Creatures that are Small or Tiny have disadvantage on attack rolls with heavy weapons.
A heavy weapon's size and bulk make it too large for a Small or Tiny creature to use effectively.
Two-Handed.
This weapon requires two hands to use.
This property is relevant only when you attack with the weapon, not when you simply hold it.

Arrows (20) PHB p150Ammunition 1 gp, 1lb矢筒込み.
矢筒込み一式 矢Arrowsx20本

バトルアックスBattleaxe PHB p149
Martial weapon, melee weapon 10 gp, 4 lb.
1d8 slashing - versatile (1d10)
Versatile.
This weapon can be used with one or two hands.
A damage value in parentheses appears with the property—
the damage when the weapon is used with two hands to make a melee attack.

ダガーDagger PHB p149 Simple weapon, melee weapon 2 gp, 1 lb.
1d4 piercing - finesse, light, thrown (20/60 ft.)
Finesse.
When making an attack with a finesse weapon,
you use your choice of your Strength or Dexterity modifier for the attack and damage rolls.
You must use the same modifier for both rolls.
Light.
A light weapon is small and easy to handle, making it ideal for use when fighting with two weapons.
Thrown.
If a weapon has the thrown property, you can throw the weapon to make a ranged attack.
If the weapon is a melee weapon,
you use the same ability modifier for that attack roll and damage roll that you would use for a melee attack with the weapon.
For example, if you throw a handaxe, you use your Strength, but if you throw a dagger,
you can use either your Strength or your Dexterity, since the dagger has the finesse property.

盾Shield 6lb.


・その他装備一式 148.5lb.= 4+20+10+III.7+IV.24.5+V.83

旅行者服Traveler's Clothes PHB p150 Adventuring gear 2gp, 4lb.x1 雨着ポンチョPonchoも兼ねる。

体に斜め巻きして装備
麻ロープRope, hempen (50 feet) x2 @1gp/10lbsx2=20lb.
The pack also has 50 feet of hempen rope strapped to the side of it.

水袋とポーチは腰ベルト周囲へ括り付けて装備

水袋a waterskin 2 sp, 5 lb. (full)x2=10lb. PHB p153
ポーチPouch PHB p153
Adventuring gear 5 sp, 1 lb.〜+6lb.
A cloth or leather pouch can hold up to 20 sling bullets or 50 blowgun needles, among other things.
A compartmentalized pouch for holding spell components is called a component pouch.
A pouch can hold up to ⅕ cubic foot(30.48cmx(1/5)=6Cm立方体) or 6 pounds(約2.72155kg) of gear.

III.ポーチPouch x1 @5sp/1lbs.+6lb=7lb.
火口箱Tinderbox x1 @5sp/1lbs.
油Oil (flask) x5 @1sp/1lbs.
ハンマーHammer Steel x1 @1gp/3lb.
ピトンPiton x20 @1cp/0.05lb./1lb.

サックは肩からサックのベルトで斜めがけして装備
IV.サックSack PHB p153 Adventuring gear 1cp, 0.5lb+24lb=24.5lb.
A sack can hold up to 1 cubic foot or 30 pounds of gear.
*サック内に収容
* 保存食Rations (1day) PHB p153 Adventuring gear 5sp, 2lb.x10=20lb.
* パン1斤Loaf of Bread PHB p158 Food and drink 2cp =1保存食Rations (1day)相当2lb.x1
* 高級ワインFine Wine (Bottle) PHB p158 Food and drink 10gp=1保存食Rations (1day)相当2lb.x1

バックパックは背中に背負って装備
V.冒険者パックExplorer’s Pack PHB p151 10gpに色々追加/削除して全83lb.
バックパックBackpack PHB p153 Adventuring gear 2gp, 5 lb.x1
A backpack can hold one cubic foot約30Cm立方 or 30 pounds=30lb.=13.6078kgof gear.
You can also strap items, such as a bedroll or a coil of rope, to the outside of a backpack.

**バックパック外に括り付け
** Arrows (20) PHB p150Ammunition 1 gp, 1lb矢筒込み.x5=5lb.
矢筒込み一式 矢Arrowsx20本x5=100本
** ランタン(ブルズアイ)Lantern, bullseye 10gp,2lbs.x1
** ジャベルShovel PHB p150 Adventuring gear 2gp, 5lb.x1
** トーチTorch PHB p153 Adventuring gear 1cp, 1lb.x10=10lb
** 寝袋Bedroll PHB p150 Adventuring gear 1gp, 7lb.x1
** 毛布Blanket PHB p150 Adventuring gear 5sp, 3lb.x1
** 二人用テントTwo-Person Tent PHB p153 2gp, 20lb. x1
** 皮で簡易包装した肉塊Chunk of Meat 3sp PHB p158 3日分相当普通食料(豚、牛肉など肉類中心)10lb.x1

*バックパック内収納
* 食器類一式Mess Kit PHB p152 Adventuring gear 2sp, 1lb.x1
* ヤカンIron Pot PHB p153 Adventuring gear 2gp, 10lb.x1
* 普通の服Common Clothes PHB p150 Adventuring gear 5sp, 3lb.x1
* 手鏡Steel Mirror PHB p150 Adventuring gear 5gp, 0.5lb.x1
* コットンタオルCotton Cloth (1 sq. yd.30Cm平方) PHB p157 Trade good 5spx1 1lb.
* 石鹸Soap PHB p150 Adventuring gear 2cpx1 0.5lb.

・自分の部屋(PC設定)
商隊広場南側にある民兵隊本部横の民兵隊宿舎(木造平屋)の
4人部屋を現在ひとりで占有している。
二段式の簡易ベット2台
寝具一式(藁蒲團、藁入り毛布、藁枕、麻シーツなど)
ランブ台一式
ポーチPouch x1 5sp,1lbs.〜+6lb. 7lb.
 火口箱Tinderbox x1 5sp,1lbs.
 油Oil (flask) x5 1sp,5lbs.=1x5
生活用品一式入れズタ袋(予備の服、下着、靴、タオルなどなど)
薬草箱(酒瓶と食べかけの軽食、石鹸類、常備薬=薬草粉末包みなど)一式
部屋掃除道具一式(ハタキ、ホウキ、塵取り、雑巾、たわし、バケツ、ゴミ入れなど)


以下、詳細****************

PC作成手順
能力値Ability Scores 4d6でベスト3d6選択の6回振り
https://ccfolia.com/rooms/mLbwpffSr
GMセス - 先週 日曜日 15:20
rep6 4d6kh3 NPCsの能力値Ability Scores振り 1発目
#1 (4D6KH3) > 12[2,2,4,6] > 12
#2 (4D6KH3) > 10[1,2,3,5] > 10
#3 (4D6KH3) > 13[2,3,5,5] > 13
#4 (4D6KH3) > 13[2,3,5,5] > 13
#5 (4D6KH3) > 11[2,2,4,5] > 11
#6 (4D6KH3) > 10[1,1,4,5] > 10

種族
ハーフオークHalfOrc PHB p40
能力値Ability Scores: Str +2; Con +1
サイズSize: 中型Medium
移動力Speed: 30 ft.
年齢Age.
Half-orcs mature a little faster than humans, reaching adulthood around age 14.
They age noticeably faster and rarely live longer than 75 years.
アライメントAlignment.
Half-orcs inherit a tendency toward chaos from their orc parents and are not strongly inclined toward good.
Half-orcs raised among orcs and willing to live out their lives among them are usually evil.
暗視DarkVision 60ft.
Thanks to your orc blood, you have superior vision in dark and dim conditions.
You can see in dim light within 60 feet of you as if it were bright light, and in darkness as if it were dim light.
注 dim lightのようにとなっているが、本キャンペーンではこのケースでは【不利DisAdvantage】は付か無い。
You can't discern color in darkness, only shades of gray.
強面Menacing:You gain proficiency in the Intimidation skill.
ハーフオークのしぶとさRelentless Endurance.
When you are reduced to 0 hit points but not killed outright, you can drop to 1 hit point instead.
You can't use this feature again until you finish a long rest.
猛攻Savage Attacks.
When you score a critical hit with a melee weapon attack,
you can roll one of the weapon's damage dice one additional time
and add it to the extra damage of the critical hit.
言語Languages.
You can speak, read, and write Common,Orc.
Orc is a harsh, grating language with hard consonants.
It has no script of its own but is written in the Dwarvish script.
注 身長、体重、体型などの外観は、種族設定内で好きに決めて良い。


背景
平原狩猟族
https://sites.google.com/view/playogl/home/backgrounds#h.kr8kkssaik8a
技能習熟:隠密、知覚
道具習熟:弓矢造り道具または置き罠造り道具
言語:PC設定内で取得妥当な言語1個
装備:ショートボウ1個と矢20本(矢筒1個)と弓矢造り道具または置き罠一式2個と置き罠造り道具
特徴:遮蔽効果のあるマス目に位置しているならば、隠密判定に【有利Advantage】を得る。

習熟技能
種族:強面=威圧Intimidation
背景:隠密Stealth、知覚Perception
クラス:
バーバリアンBarbarian1
Hit Dice: 1d12
***日本語版DMG287pの「クラスの修正」による変更
鎧Armor: 軽装鎧Light armor, 中装鎧medium armor, 盾shields
武器Weapons: Simple weapons, martial weapons
道具Tools: 無しNone
セイビングスローSaving Throws:Strength, Constitution
技能Skills: Choose 2+ from Animal Handling, Athletics+, Intimidation, Nature, Perception,
and Survival+.

Lel. Class Level Proficiency Features/Skill Rages Rage Damage
Bonus
1 Barbarian1 +2 Rage,Unarmored Defense 2 +2
Athletics, Survival
Rage PHB p46
In battle, you fight with primal ferocity. On your turn, you can enter a rage as a bonus action.
While raging, you gain the following benefits if you aren't wearing heavy armor:
* You have advantage on Strength checks and Strength saving throws.
* When you make a melee weapon attack using Strength, you gain a +2 bonus to the damage roll.
This bonus increases as you level.
* You have resistance to bludgeoning, piercing, and slashing damage.
If you are able to cast spells, you can't cast them or concentrate on them while raging.
Your rage lasts for 1 minute.
It ends early if you are knocked unconscious or if your turn ends and you haven't attacked a hostile creature
since your last turn or taken damage since then.
You can also end your rage on your turn as a bonus action.
Once you have raged the maximum number of times for your barbarian level,
you must finish a long rest before you can rage again. You may rage 2 times at 1st level, 3 at 3rd, 4 at 6th, 5 at 12th,
and 6 at 17th.

Unarmored Defense PHB p46
While you are not wearing any armor,
your Armor Class equals 10 + your Dexterity modifier + your Constitution modifier.
You can use a shield and still gain this benefit.


以上