享楽的実践主義

Easy Go! Easy Come!!

myPC アラコタンAracotan 陽魂門 Monk6 キャラクターデータ保管

f:id:Seth:20210215012224g:plain

PC紹介と設定

LG鳥人娘3才陽魂門モンク

(Common)「くわっ!くわっ!」バッサ バッサ(翼音)

キャライメージ
https://nico.ms/sm8971010?ref=thumb_watch

1486DR3月6日の昼頃、High Forest北端の巣の中で卵から孵る。
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/High_Forest
その直後、NPCs緑ドラゴン一団?の大襲撃で大虐殺が起こり、ちょうど避難中のNPCsエルフモンク達の一団に拾われる。
 NPCsエルフ達のペットとして飼われていたが、3年という短期間で成人へと成長する鳥族の特徴、
http://dnd5e.wikidot.com/aarakocra
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Aarakocra
を面白しろがったNPCエルフモンクの弟子となり、1488DR位から成鳥人?としてモンク修行の旅に出たのであった。
 そして1489DR頭、流れ流れて月海地方のフラン地域へ。

・フラン地域での最初の冒険
DDEX1-1 Defiance in Phlan 邦題:フランに忍び寄る神龍カルト教団
https://trpgsession.click/session-detail.php?s=158743351391ynakano00

・フランからバルダーズ ゲイト経由でチャルト地方での冒険へ
地図資料 西海岸地方とチャルト地方
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/09/08/220129

Forgotten Realms年代記
http://dnd.eizzn.com/

MoonSea
https://translate.google.com/translate?hl=ja&sl=en&u=https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Moonsea&prev=search

Phlan
https://translate.google.com/translate?hl=ja&sl=en&u=https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Moonsea&prev=search

Character Advancement
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Character%20Advancement#content

Monk
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Monk#content

Sword Coast Adventurer’s Guide:Sun Soul Monk
http://dnd5e.wikidot.com/monk:sun-soul


Create Date:2020/04/27 Monk1
update:
2020/09/02 Monk1
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/09/06/225653
2020/09/09 Monk2
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/10/05/005928
2020/10/06 Monk3 Sun Soul
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/10/11/224954
2021/01/04 Monk4 Sun Soul
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2021/01/06/221959
2021/01/09 Monk5 Sun Soul
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2021/01/09/165301
2021/02/16 Monk6 Sun Soul


PC Data
----------------------------------------------------------------
プレイヤー名PL Name:Seth
キャラクター名PC Name: アラコタンAracotan
種族Race: アーラコクラAarakocra(BirdFolk)
Elemental Evil Player’s Companion:Aarakocra(BirdFolk)
https://www.dndbeyond.com/races/aarakocra
Alignment: Lawful Good
クラスClass & Level: Monk 6 (Sun Soul Monk)
HP 1d8
門派Way:陽魂門 Sword Coast Adventurer’s Guide:Sun Soul Monk
http://dnd5e.wikidot.com/monk:sun-soul
背景Background: Folk Hero**
言語Languages You can speak, read, and write Common, Aarakocra, and Auran.
信仰Deities:Aerdrie Faenya様
https://forgottenrealms.fandom.com/wiki/Aerdrie_Faenya

能力値Ability Scores Point Buy 27/27
(* +3習熟ボーナス対象)

筋力Strength 12(4points)
+1 ... Strength Ability Checks
+5 ... Strength Saving Throws *+1Cloak of Protection
+4 ... 運動Athletics Skill*
180 lbs. ... Maximum Carrying Capacity 12STRx15
360 lbs. ... Max. Push or Drag (Speed -5 ft.) 180x2
360 lbs. ... Maximum Lift 180x2

敏捷力Dexterity 18(15:9points+2Aarakocra(BirdFolk)+1[Monk4])
+4 ... Dexterity Ability Checks
+8 ... Dexterity Saving Throws *+1Cloak of Protection
+7 ... 軽業Acrobatics Skill*
+4 ... 手先の早業Sleight of Hand Skill
+4 ... 隠密Stealth Skill

耐久力Constitution 12(4points)
+1 ... Constitution Ability Checks
+2 ... Constitution Saving Throws+1Cloak of Protection

知力Intelligence 10(2points)
+0 ... Intelligence Ability Checks
+1 ... Intelligence Saving Throws+1Cloak of Protection
+0 ... 魔法学Arcana Skill
+0 ... 歴史History Skill
+0 ... 捜査Investigation Skill
+0 ... 自然Nature Skill
+0 ... 宗教Religion Skill

判断力Wisdom 14(13:5points+1Aarakocra(BirdFolk))
+2 ... Wisdom Ability Checks
+3 ... Wisdom Saving Throws+1Cloak of Protection
+4 ... 動物使いAnimal Handling Skill*
+2 ... 看破Insight Skill
+2 ... 医術Medicine Skill
+2 ... 知覚Perception Skill
+4 ... 生存Survival Skill*

魅力Charisma 11(3points)
+0 ... Charisma Ability Checks
+1 ... Charisma Saving Throws+1Cloak of Protection
+0 ... ペテンDeception Skill
+0 ... 威圧Intimidation Skill
+0 ... 芸能Performance Skill
+0 ... 説得Persuasion Skill

12 ... 受動知覚Passive Perception +2判断力WIS修正値

+4 ... イニシアチブInitiative Modifier +4敏捷力DEX修正値

AC 17=10+4Dex mod.+2WIS mod(Armor worn: None (Unarmored Defense Feature))+1Cloak of Protection

HP 39=(1d8:8monk1+1CON mod.+6(5[1d8]+1CON mod.)x5[Monk6])
矢止めDeflect Missiles 1d10+10 =+4Dex mod.+6Monk6
浮身Slow Fall[Monk4]:6Monkx5=30ft.落下ダメージ無視
Beginning at 4th level, you can use your reaction when you fall to reduce any falling damage you take
by an amount equal to five times your monk level.

移動力Speed40ft.= 25 ft.Base distance per move+15ft.Monk6
飛行Flight65ft.=50ft.+15ft.Monk6
You have a flying speed of 50 feet. To use this speed, you can’t be wearing medium or heavy armor.
水泳移動力Swim 55ft.=40ft.リング オブ スウィミングRing of Swimming DMGj205p+15ft.Monk6
着用者は水泳移動速度40ft.を得る。
Ring, minor tier, uncommon
You have a swimming speed of 40 feet while wearing this ring.
Found On: Magic Item Table B
呼吸・キャップ オブ ウォーター・ブリージングCap of Water Breathing DMGj159p
着用者はコマンドワードを唱えると着用者の頭部全体に空気空間が発生して水中でも呼吸が可能となる。
再びコマンドワードを唱える/帽子が脱げる/水中で無くなると空気空間は無くなる。
Wondrous item, minor tier, uncommon
While wearing this cap underwater, you can speak its command word as an action to create a bubble of air around your head.
It allows you to breathe normally underwater.
This bubble stays with you until you speak the command word again, the cap is removed, or you are no longer underwater.
Found On: Magic Item Table B

攻撃ロールボーナスAtaack Roll Bonus
素手UnArmed
+8=+4敏捷力DEX修正値+3習熟ボーナス+1エルドリッチ クロータトゥー
単純武器Simple Weapons
近接melee 技巧Finesse無し
+4=+1筋力STR修正値+3習熟ボーナス
近接melee 技巧Finesse有り
+7=+4敏捷力DEX修正値+3習熟ボーナス
遠隔Ranged
+7=+4敏捷力DEX修正値+3習熟ボーナス

嘴Talons 素手UnArmed
Your talons are natural weapons, which you can use to make unarmed strikes.
If you hit with them, you deal slashing damage equal to 1d4+1Str mod.,
instead of the bludgeoning damage normal for an unarmed strike.

ショートソードShortsword 近接melee 技巧Finesse無し
1d6+1筋力STR修正値 斬撃/刺突ダメージ

ダートDart. 遠隔Ranged
Ranged Weapon Attack: +6 to hit. Hit: 1d4+4 piercing damage. (Normal range to 20 ft.; disadvantage long range 21 to 60 ft.)

武術 素手UnArmed
Martial Arts PHBj106p During A Turn:
Counting actions and bonus actions, make two unarmed attacks or one weapon attack plus one unarmed attack in turn.
(Opportunity attack is a seperate reaction, do once per round.)
通常アクションで一回素手攻撃をしたならば、ボーナスアクションで一回素手攻撃ができる。

素手ダメージ
1d6+4+1 =1d6Monk6+4敏捷力DEX修正値+1エルドリッチクロータトゥー 殴打ダメージ

気Ki Points:6=Monk6
Starting at 2nd level, your training allows you to harness the mystic energy of ki. Your access to this energy is represented by a number of ki points. Your monk level determines the number of points you have, as shown in the Ki Points column of the Monk table.
When you spend a ki point, it is unavailable until you finish a short or long rest, at the end of which you draw all of your expended ki back into yourself. You must spend at least 30 minutes of the rest meditating to regain your ki points.
2レベルで、あなたのトレーニングでは、氣の神秘的なエネルギーを利用することができます。
このエネルギーへのアクセスは、氣ポイントの数で表されます。
あなたのモンクのレベルは、モンクのテーブルの気Ki ポイントの列が示すように、そのポイントの数を決定します。
氣ポイントを使用すると、小/大休憩を終了するまで利用できません。
小/大休憩中には、あなたの氣ポイントを取り戻すために瞑想、残りの部分の少なくとも30分を費やす必要があります。

Monk DC 13=8+2判断力WIS修正値+3習熟ボーナス

連打Flurry of Blows 素手UnArmed
Immediately after you take the Attack action on your turn, you can spend 1 ki point to make two unarmed strikes as a bonus action.
+7=+4Dex mod.+3proficiency bonus to hit, reach 5 ft.
Hit: 1d6[Monk5]+4Dex mod. bludgeoning damage.

護身Patient Defense
ボーナス行動としてki 1点消費して、その手番の終わりまで回避(敵の近接攻撃【不利DisAdvantage】)を得る。
You can spend 1 ki point to take the Dodge action as a bonus action on your turn.

疾風足Step of the Wind
ボーナス行動としてki 1点消費して、その手番の終わりまで離脱(移動による機会攻撃を誘発し無い)、
または、早足(追加の移動行動1回)を得る、
かつ、跳躍の距離が2倍になる。
You can spend 1 ki point to take the Disengage or Dash action as a bonus action on your turn,
and your jump distance is doubled for the turn.

陽光弾Radiant Sun Bolt[Monk3 陽魂門The Way of Sun Soul]
参考url
https://rpg.stackexchange.com/questions/76537/can-a-way-of-the-sun-soul-monk-use-radiant-sun-bolt-as-the-bonus-attack-for-mart
If Extra Attack[Monk5] can use in Attack action
追加攻撃Extra Attackを取得していると、ki 1点消費してのボーナス行動での追加の陽光弾攻撃を、
自手番中の通常行動での攻撃アクションでの2回目の攻撃として可能となる。

追加攻撃Extra Attack[Monk5 PHBj106p]
自手番中の通常行動での攻撃アクションで、1回では無く2回の攻撃が可能となる。

朦朧撃Stunning Strike[Monk5] PHBj107p
モンク5レベルから、相手の体の気の流れを妨害することができます。
攻撃対象に近接武器/素手攻撃をヒット時、ki 1点消費して
攻撃対象は耐久力CONのセービングスローDC13=8+3習熟ボーナス+2判断力WIS修正値.失敗で、
攻撃者の次ターン終了時まで気絶状態となる。
Starting at 5th level, you can interfere with the flow of ki in an opponent’s body.
When you hit another creature with a melee weapon attack, you can spend 1 ki point to attempt a stunning strike.
The target must succeed on a Constitution saving throw or be stunned until the end of your next turn.
Ki save vs.Con ST DC:13=8+3proficiency bonus+2WIS mod.

猛火掌Searing Arc Strike[Monk3 陽魂門The Way of Sun Soul]
At 6th level, you gain the ability to channel your ki into searing waves of energy. Immediately after you take the Attack action on your turn, you can spend 2 ki points to cast the Burning Hands spell as a bonus action.
You can spend additional ki points to cast Burning Hands as a higher level spell. Each additional ki point you spend increases the spell’s level by 1. The maximum number of ki points (2 plus any additional points) that you can spend on the spell equals half your monk level.
6レベルでは、エネルギーの灼熱の波にあなたの氣をチャネルする能力を得る。
あなたの手番で攻撃アクションを取った直後に、あなたはボーナスアクションとしてバーニング ハンドBurning Hands呪文をキャストするために2気kiポイントを費やすことができます。
さらに高いレベルの呪文としてバーニング ハンドをキャストするには、追加の気kiポイントを費やすことができます。
追加のキーポイントを使うごとに、呪文のレベルが1増加します。
呪文に使用できる気ポイントの最大数(2+追加のポイント)は、あなたのモンクレベルの半分に相当します。
最大3ki=Monk6/2=15ft.コーン4d6火ダメージ敏捷力DEX ST

バーニング ハンドBurning Hands PHB p220
1st-level evocation
Casting Time: 1 action
Range: Self (15-foot cone)
Components: V, S
Duration: Instantaneous
As you hold your hands with thumbs touching and fingers spread, a thin sheet of flames shoots forth from your outstretched fingertips. Each creature in a 15-foot cone must make a Dexterity saving throw. A creature takes 3d6 fire damage on a failed save, or half as much damage on a successful one.
The fire ignites any flammable objects in the area that aren’t being worn or carried.
At Higher Levels.
When you cast this spell using a spell slot of 2nd level or higher, the damage increases by 1d6 for each slot level above 1st.
Classes: Sorcerer, Wizard
Subclasses: Arcane Trickster Rogue, Eldritch Knight Fighter, Fiend Warlock, Genie Warlock, Light Cleric, Wildfire Druid, Giant Soul (UA) (Fire) Sorcerer
Subclasses (legacy): Celestial (UA) Warlock, Genie (UA) (Efreeti) Warlock, Genie (UA) Warlock, Undying Light (UA) Warlock
Races: Genasi (Fire), Tiefling (Abyssal), Tiefling (Mephistopheles), Tiefling (Variant)
Backgrounds: Rakdos Cultist
親指を触れさせ、指を広げるようにして手を握ると、伸ばした指先から薄い炎のシートが噴き出す。
15ft.コーンの中にいる各クリーチャーは敏捷力DEXセービング・スロー失敗、3d6の火のダメージを受ける
(成功は半分ダメージ)。
火はそのエリアにある、身につけていない、または持ち歩いていない可燃性の物体に引火する。
高レベルでは。
レベル2以上の呪文スロットを使用してこの呪文を唱えた場合、1st以上のスロットレベルごとにダメージが1d6増加する。
クラス ソーサラー、ウィザード
サブクラス。Arcane Trickster Rogue、Eldritch Knight Fighter、Fiend Warlock、Genie Warlock、Light Cleric、Wildfire Druid、Giant Soul (UA) (Fire) Sorcerer
サブクラス(レガシー)。セレスティアル(UAウォーロック、精霊(UA)(イフリート)ウォーロック、精霊(UAウォーロック、不死の光(UAウォーロック
種族の種類。ゲナシ(火)、ティフリング(深淵)、ティフリング(メフィスト)、ティフリング(変種)
背景には ラクドス教団員

防御魔法アイテム
クローク オブ プロテクションCloak of Protection DMG p159
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
AC+1と全てのセイビングスローに+1。

素手攻撃強化魔法アイテム
・エルドリッチ クロー タトゥーEldritch Claw Tattoo Tasha’s Cauldron of Everything p126
Wondrous item (tattoo), uncommon (requires attunement)
Produced by a special needle, this magic tattoo depicts clawlike forms and other jagged shapes.
・タトゥー アチューンメントTattoo Attunement.
To attune to this item, you hold the needle to your skin where you want the tattoo to appear, pressing the needle there throughout the attunement process. When the attunement is complete, the needle turns into the ink that becomes the tattoo, which appears on the skin.
If your attunement to the tattoo ends, the tattoo vanishes, and the needle reappears in your space.
タトゥーを入れたい部分に針を当て、その部分に針を押し当てていくことで、タトゥーを入れていきます。
アチューンメントが完了すると、針がタトゥーとなるインクに変化し、肌に現れます。
タトゥーのアチューンメント者がアチューメントを止めた時は、そのタトゥーは肌から消滅し、元のタトゥー用の針に戻ります。
・マジカル・ストライクMagical Strikes.
While the tattoo is on your skin, your unarmed strikes are considered magical for the purpose of overcoming immunity and resistance to nonmagical attacks, and you gain a +1 bonus to attack and damage rolls with unarmed strikes.
タトゥーが皮膚にある間は、非魔法攻撃に対する免疫と耐性を克服する目的で、素手攻撃は魔法とみなされ、
その素手攻撃の攻撃ロールとダメージロールに+1ボーナスを得る。
・エルドリッチ モールEldritch Maul
As a bonus action, you can empower the tattoo for 1 minute. For the duration, each of your melee attacks with a weapon or an unarmed strike can reach a target up to 15 feet away from you, as inky tendrils launch toward the target. In addition, your melee attacks deal an extra 1d6 force damage on a hit. Once used, this bonus action can’t be used again until the next dawn.
ボーナスアクションとして、あなたは1分間、タトゥーに力を与えることができます。
その間、武器を使った近接攻撃や素手で攻撃は、あなたから最大15フィート離れた場所にあるターゲットに向かって、
インクのような蔓がターゲットに向かって発射されながら到達します。
さらに、あなたのMelee攻撃はヒット時に追加で1d6のフォースダメージを与える。
一度使用したボーナスアクションは次の夜明けまで使用することができない。
エルドリッチ モールダメージ
1d6+4+1+1d6 =1d6Monk6+4敏捷力DEX修正値+1エルドリッチクロータトゥー殴打+1d6エルドリッチ モール力場ダメージ


FEATURES, TRAITS, SPECIAL ABILITIES

Monk1
Aarakocra Traits [EELPC]
• Age: 3 years old
• Medium Size (5’ 7”, 140 lbs.)
• Flight speed of 50 feet.
https://rpg.stackexchange.com/questions/113670/does-a-monks-unarmored-movement-speed-increase-apply-to-the-fly-speed-gained-fr
• Talons (1d4 slashing damage)
• Exotic languages (Aarakocra and Auran)

Folk Hero Features [PHB p. 131]
• Rustic Hospitality
Monk Class Features [PHB p. 76]
• Proficiency Bonus: +3[Monk5]
• Armor: none
• Weapons: simple weapons, shortsword
• Tools: one set of artisan’s tools, vehicles (land), flute (musical instrument)
• Saving Throws: Strength, Dexterity
• Skills: Athletics[Monk1],Acrobatics[Monk1]
• Unarmored Defense (AC)
• Martial Arts (1d6[Monk5], bonus attack)

Monk2
• Ki points:6[Monk6]
• Ki save DC:13=8+3proficiency bonus+2WIS mod.
(= 8 + your proficiency bonus + your Wisdom modifier)
• Flurry of Blows
• Patient Defense
• Step of the Wind
• Unarmored Movement:+10 ft.
Starting at 2nd level, your speed increases by 10 feet while you are not wearing armor or wielding a shield.
This bonus increases when you reach certain monk levels, as shown in the Monk table.
At 9th level, you gain the ability to move along vertical surfaces and across liquids on your turn without falling during the move.

Monk3
• Monastic Tradition The Way of Sun Soul
• Radiant Sun Bolt
Starting when you choose this tradition at 3rd level, you can hurl searing bolts of magical radiance.
You gain a new attack option that you can use with the Attack action.
This special attack is a ranged spell attack with a range of 30 feet. You are proficient with it,
and you add your Dexterity modifier to its attack and damage rolls. Its damage is radiant,
and its damage die is a d4.
This die changes as you gain monk levels, as shown in the Martial Arts column of the Monk table.
When you take the Attack action on your turn and use this special attack as part of it,
you can spend 1 ki point to make the special attack twice as a bonus action.
When you gain the Extra Attack feature,
this special attack can be used for any of the attacks you make as part of the Attack action.
• Deflect Missiles
Starting at 3rd level, you can use your reaction to deflect or catch the missile when you are hit by a ranged weapon attack.
When you do so, the damage you take from the attack is reduced by 1d10 + your Dexterity modifier + your monk level.
If you reduce the damage to 0, you can catch the missile if it is small enough for you to hold in one hand and you have at least one hand free.
If you catch a missile in this way, you can spend 1 ki point to make a ranged attack with the weapon or piece of ammunition you just caught,
as part of the same reaction. You make this attack with proficiency, regardless of your weapon proficiencies,
and the missile counts as a monk weapon for the attack, which has a normal range of 20 feet and a long range of 60 feet.

Monk4
•Ability Score Improvement:Dex+1
•Slow Fall[Monk4]

Monk5
•Extra Attack,
•Stunning Strike

Monk6
・Ki-Empowered Strikes Magic trait add to damage
・Monastic Tradition Feature


EQUIPMENT & TREASURE
Carried Gear:

Magic Items:
・Cap of Water Breathing DMG p157 x1 -500gp購入 同調無し
・Ring of Swimming DMG p193 x1 -500gp購入 同調無し
・Cloak of Protection DMG p159 x1 -500gp購入  同調有り
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
・エルドリッチ クロー タトゥーEldritch Claw Tattoo Tasha’s Cauldron of Everything p126 x1 -500gp購入  同調有り
Wondrous item (tattoo), uncommon (requires attunement)
Produced by a special needle, this magic tattoo depicts clawlike forms and other jagged shapes.
Tattoo Attunement.
To attune to this item, you hold the needle to your skin where you want the tattoo to appear, pressing the needle there throughout the attunement process. When the attunement is complete, the needle turns into the ink that becomes the tattoo, which appears on the skin.
If your attunement to the tattoo ends, the tattoo vanishes, and the needle reappears in your space.
Magical Strikes.
While the tattoo is on your skin, your unarmed strikes are considered magical for the purpose of overcoming immunity and resistance to nonmagical attacks, and you gain a +1 bonus to attack and damage rolls with unarmed strikes.
Eldritch Maul.
As a bonus action, you can empower the tattoo for 1 minute. For the duration, each of your melee attacks with a weapon or an unarmed strike can reach a target up to 15 feet away from you, as inky tendrils launch toward the target. In addition, your melee attacks deal an extra 1d6 force damage on a hit. Once used, this bonus action can’t be used again until the next dawn.

アルケミー ジャグAlchemy Jug

Shortsword, ten (10) darts, cobbler’s tools (shoe forms, cutting and stitching tools, etc.),
belt pouch, set of common clothes, iron pot, shovel

Coins & Gems: 1325.71gp

第1回2020/04/26(日) Monk1
DDEX1-1 Defiance in Phlan 邦題:フランに忍び寄る神龍カルト教団
Monk1キャラーデータ
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/09/06/225653
セス日記
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_158791523073
獲得経験値150xp

第2回2020/09/06(日) Monk1
魂を喰らう墓03/60
Monk1キャラーデータ
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/09/06/225653
セス日記 
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_159939931287
獲得経験点一人300xp/450xp
獲得成功報酬一人118GP

第3回2020/09/21(月) Monk2
魂を喰らう墓04/60
Monk2キャラデータ
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/10/05/005928
セス遊前日記。
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_160058389693
セス遊了日記
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_160069847647
獲得経験点一人300xp/750xp
獲得成功報酬一人300GP/418gp

第4回2020/10/04(日) Monk2
魂を喰らう墓05/60
Monk2キャラデータ
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/10/05/005928
セス遊前日記。
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_160174278567
セス遊了日記
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_160181963731
獲得経験点一人300xp/1050xp
獲得成功報酬一人300GPでしたが寄付で0/418gp

第5回2020/10/04(日) Monk3
Monk3キャラデータ
https://seth.hatenadiary.jp/entry/2020/10/11/224954
魂を喰らう墓06/60
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_160242313761
獲得経験点一人300xp/1350xp
獲得成功報酬一人300GP0/718gp

2021/01/06(水)
DM裁定により、
https://trpgsession.click/session-detail.php?s=160970655651ynakano00
の「2021/01/04 16:46」により、謎の秘密特訓によりMonk4へと成長する。

20211/01/09(土) 〜11(月祝) 5連荘セッション
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_161011130343

第6回2021/01/09(土) 13時 魂を喰らう墓16/60 橋の上の戦い
経験点800xp/7300xp、5レベルへ成長!
報酬457.14gp/1175.14gp 以下購入して残高175.14gp
・Ring of Swimming DMG p193 x1 -500gp購入
Ring, minor tier, uncommon
You have a swimming speed of 40 feet while wearing this ring.
Found On: Magic Item Table B
・Cap of Water Breathing DMG p157 x1 -500gp購入
Wondrous item, minor tier, uncommon
While wearing this cap underwater, you can speak its command word as an action to create a bubble of air around your head.
It allows you to breathe normally underwater.
This bubble stays with you until you speak the command word again, the cap is removed, or you are no longer underwater.
Found On: Magic Item Table B

第7回2021/01/09(土) 21時 魂を喰らう墓 17/60 海賊討伐
獲得経験点800xp/8100xp、560.57gp/735.71gp

第8回2021/01/10(日) 21時 魂を喰らう墓18/60 テント住まいのゴブリン
獲得経験点800xp/8900xp、440gp/1175.71gp

第9回2021/01/11(月祝) 13時 魂を喰らう墓19/60 蛙族の狂王
獲得経験点800xp/9700xp、500gp-250gp(下の対毒薬購入代金)/1425.71gp

Potion of Poison Resistance DMG p188
Potion, minor tier, uncommon
When you drink this potion, you gain resistance to poison damage for 1 hour.
Source: DMG, page 188. Available in the SRD.

第10回2021/01/11(月祝) 21時 魂を喰らう墓20/60 正義の宿営地の敗戦処理

獲得経験点800xp/10500x、500gp/1925.71gp
獲得アイテム Alchemy Jug DMG p150
Wondrous item, minor tier, uncommon 12 lb.

This ceramic jug appears to be able to hold a gallon of liquid and weighs 12 pounds whether full or empty.
Sloshing sounds can be heard from within the jug when it is shaken, even if the jug is empty.

You can use an action and name one liquid from the table below to cause the jug to produce the chosen liquid.
Afterward, you can uncork the jug as an action and pour that liquid out,
up to 2 gallons per minute. The maximum amount of liquid the jug can produce depends on the liquid you named.

Once the jug starts producing a liquid, it can’t produce a different one,
or more of one that has reached its maximum, until the next dawn.

LiquidMax Amount
Acid8 ounces
Basic poison½ ounce
Beer4 gallons
Honey1 gallon
Mayonnaise2 gallons
Oil1 quart
Vinegar2 gallons
Water, fresh8 gallons
Water, salt12 gallons
Wine1 gallon
Found On: Magic Item Table B


第11回2021/01/12(火) 9時 魂を喰らう墓21/60 高山のアーラコクラ
2021/01/12 [D&D5e] 6連荘キャンペーンセッション 遊了!
https://trpgsession.click/comment-detail.php?c=Seth7&i=Seth7_161042280083

獲得経験点800xp/11300xp、400gp/2325.71gp

魔法アイテム購入
UnCommon Magic Items購入 支払額500gpx2=1000gp/1325.71gp

Cloak of Protection DMG p159
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)

Eldritch Claw Tattoo Tasha’s Cauldron of Everything p126
Wondrous item (tattoo), uncommon (requires attunement)


以上