享楽的実践主義

Easy Go! Easy Come!! The Show Must Go On!!! 百聞は一見に如かず! 百見は一遊に如かず!!

myPC TaViTan Tabaxi黒豹娘14歳Way of the Long Death Monk5 キャラクターデータ保管

f:id:Seth:20210106213227g:plain

PC設定
 
キャライメージ
(中のぬこは、ターニャさん風味ですw)
付録 威嚇 喉鳴り
 
 
 1475DR10月21日の夜、長死門Way of the Long Death Monk
のタビックシーTabaxi[黒シャガー系Black Jagguar]種族
のNPCs両親の元、ナイアンザル港町Port Nyanzaru近郊のチャルトジャングル
the jungles of Chultで生まれる。
 ナイアンザル港町Port Nyanzaruで色々なトラブルシューター=何でも屋の仕事している
NPCs両親と共に成長し、同じ道?に入る。
 そして1489DR頭、ナイアンザル港町Port Nyanzaruにやって来たPCs/NPCsパーティーたちと
知り合い、NPCs両親には内緒(反抗期と自立期)で一緒に仕事をするようになった。
 
Forgotten Realms年代記
から、Tabaxiの最新記事。
1374 DR
黒のホンドは、ロパンゴ海峡を航行し、カタシャカの暗黒大陸を探検した最初のフェールーニア人となる。チャルトChultからの代表者を伴って、ホンドは正常にタビックシー先住民族との接触を確立します。
Hondo the Black becomes the first Faerûnian to navigate the Strait of Lopango and explore the fabled Dark Continent of Katashaka. Accompanied by representatives from Chult, Hondo successfully establishes contact with the native tribes of Tabaxi.
 
D&D 5e Monk Class
 
 
作成日Create Date:2020/10/21 Monk1
更新日update:
2020/11/11 Monk2 300xp
2020/11/29 Monk3 900xp
2021/01/06 Monk4 2700xp
2021/01/23 Monk5
 
Next Monk6 14,000xp
 
PC作成手順
Player’s Handbook日本語版
能力値ポイント購入方式13p point Buy 27/27
魂を喰らう墓 タビックシーTabaxi
 
プレイヤー名PL Name:Seth
PC名前PC Name: タビタンTaViTan
駆け出しトラブルシューター=何でも屋女暗視持ちタビックシーTabaxi
Race: タビックシーTabaxi [ジャガーjaguar people] 中型
 
クラスとレベルClass & Level:
モンクMonk 5
(Way of the Long Death)
背景Background: ジャングル生まれBorn  in  jungles**
アライメントAlignmen:混沌にして中立Chaotic neutral
言語Languages
共通語とチャルタン語の会話と読み書き
You can speak, read, and write Common, Chultan
神格Deities:ヌーラNula
 
 
能力値Ability Scoresと能力Ablility

(* +3習熟ボーナスincludes +3 proficiency bonus;
***もし訓練も含まれるならincludes expertise, if any)

筋力Strength 10(2points) +0
+0 ... 筋力判定Strength Ability Checks
+4 ... 筋力セイビングスローStrength Saving Throws *+1Cloak of Protection
+3 ... 運動Athletics Skill*
150 lbs. ... 運搬能力Maximum Carrying Capacity 10STRx15
300 lbs. ... 押し引きMax. Push or Drag (Speed -5 ft.) 150x2
300 lbs. ... 持ち上げMaximum Lift 150x2

敏捷力Dexterity 18(15:9points+2Tabaxi+1Monk4) +4
+4 ... 敏捷力判定Dexterity Ability Checks
+8 ... 敏捷力セイビングスローDexterity Saving Throws *+1Cloak of Protection
+7 ... 軽業Acrobatics Skill*
+4 ... 手先の早業Sleight of Hand Skill
+7 ... 隠密Stealth Skill*[Tabaxi]

耐久力Constitution 12(4points) +1
+1 ... 耐久力判定Constitution Ability Checks
+2 ... 耐久力セイビングスローConstitution Saving Throws+1Cloak of Protection

知力Intelligence 10(2points) +0
+0 ... 知力判定Intelligence Ability Checks
+1 ... 知力セイビングスローIntelligence Saving Throws+1Cloak of Protection
+0 ... 魔法学Arcana Skill
+0 ... 歴史History Skill
+0 ... 捜査Investigation Skill
+0 ... 自然Nature Skill
+0 ... 宗教Religion Skill

判断力Wisdom 14(7points) +2
+2 ... 判断力判定Wisdom Ability Checks
+3 ... 判断力セイビングスローWisdom Saving Throws+1Cloak of Protection
+2 ... 動物使いAnimal Handling Skill
+5 ... 看破Insight Skill**
+2 ... 医術Medicine Skill
+5 ... 知覚Perception Skill* 暗視DarkVision 60ft.{Tabaxi}
+5 ... 生存Survival Skill**

魅力Charisma 12(11:3points+1Tabaxi) +1
+1 ... 魅力判定Charisma Ability Checks
+2 ... 魅力セイビングスローCharisma Saving Throws+1Cloak of Protection
+1 ... ペテンDeception Skill
+1 ... 威圧Intimidation Skill
+1 ... 演芸Performance Skill
+1 ... 説得Persuasion Skill

15 ... 受動視認Passive Perception =10+2判断力WIS修正値+3習熟ボーナス 暗視DarkVision 60ft.{Tabaxi}
+4 ... イニシアティブ修正値Initiative Modifier =+4敏捷力DEX修正値

アーマー・クラスArmor Class
17=10+4Dex mod.+2WIS mod(Armor worn: None (Unarmored Defense Feature))+1Cloak of Protection
クローク オブ プロテクションCloak of Protection DMG p159
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
このマントを着用している間、あなたはACとセービングスローに+1のボーナスを得る。

ヒット・ボイントHP 33=(1d8:+8monk1)+1CONmod.+(5+1CON mod.)x4
モンククラス ヒッドダイズHit Dice:1d8 6:Monk5
小休憩Short Rest:1d8+1Con mod.x Max5
大休憩Long Rest:すべてのHPダメージのみと+3d8HD=Monk6/2が回復

・矢止めDeflect Missiles[Monk3]リアクション 1d10+4+6 =1d10+4Dex mod.+6Monk飛び道具攻撃ダメージ軽減
Starting at 3rd level, you can use your reaction to deflect or catch the missile when you are hit by a ranged weapon attack.
When you do so, the damage you take from the attack is reduced by 1d10 + your Dexterity modifier + your monk level.
If you reduce the damage to 0, you can catch the missile if it is small enough for you to hold in one hand and you have at least one hand free.
If you catch a missile in this way, you can spend 1 ki point to make a ranged attack with the weapon or piece of ammunition you just caught, as part of the same reaction.
You make this attack with proficiency, regardless of your weapon proficiencies, and the missile counts as a monk weapon for the attack, which has a normal range of 20 feet and a long range of 60 feet.
レベル3からは、あなたが遠隔攻撃を受けた時に反応を利用して矢などの飛び道具をそらすか、キャッチすることができます。
その際、その攻撃から受けるダメージは1d10+敏捷力DEX修正値+あなたのモンクレベルでダメージ軽減される。
ダメージを0にした場合、矢などの飛び道具が片手で持てるほど小さく、少なくとも片手が空いていれば、その矢などの飛び道具を
キャッチすることができます。
この方法で矢などの飛び道具をキャッチした場合は、同じ反応の一部として、キャッチした矢などの飛び道具で遠隔攻撃を行うには
ki 1点を消費することができます。
あなたは、あなたの武器の熟練度に関係なく、熟練度でこの遠隔攻撃を行い、矢などの飛び道具は、通常の範囲20フィートと
60フィートの長い範囲を持っているモンク武器扱いの遠隔攻撃となります。

・浮身Slow Fall[Monk4]リアクション 30ft. = 5x6Monk LV.分の落下ダメージ無視
Beginning at 4th level, you can use your reaction when you fall to reduce any falling damage
you take by an amount equal to five times your monk level.
4レベルからは、落下時の反応を利用して落下ダメージを軽減することができます。
あなたのモンクのレベルの5倍に相当するダメージを軽減。

 

知覚判定
1d20+5 =+2判断力WIS修正値+3習熟ボーナス 知覚Perception Skill* 暗視DarkVision 60ft.{Tabaxi}

+4 ... イニシアティブ修正値Initiative Modifier

 
移動速度Speed 40ft. = 30 ft. Base distance per move +10ft.Unarmored Movement[Monk2]
飛行速度Speed 40ft.Winged Boots DMG p214 全4時間1分単位/12時間不使用で2分間分回復
登攀移動力climbing speed of 30ft. = 20 ft.+10ft.Unarmored Movement[Monk2]
• Feline Agilityネコの敏捷性
移動速度Speed 80ft.= 40ft.x2
登攀移動力climbing speed 60ft. =(3-ft.=20ft+10ft.Unarmored Movement[Monk2]).x2
Cloak of Protection  DMG p159
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
 
アーマー・クラスArmor Class 17=10+4Dex mod.+2WIS mod(Armor worn: None (Unarmored Defense Feature))+1Cloak of Protection
Deflect Missiles[Monk3] 1d10+4+5 =1d10+4Dex mod.+5Monk
Starting at 3rd level, you can use your reaction to deflect or catch the missile when you are hit by a ranged weapon attack.
When you do so, the damage you take from the attack is reduced by 1d10 + your Dexterity modifier + your monk level.=1d10+4+5
If you reduce the damage to 0, you can catch the missile if it is small enough for you to hold in one hand and you have at least one hand free.
If you catch a missile in this way, you can spend 1 ki point to make a ranged attack with the weapon or piece of ammunition you just caught, as part of the same reaction.
You make this attack with proficiency, regardless of your weapon proficiencies, and the missile counts as a monk weapon for the attack, which has a normal range of 20 feet and a long range of 60 feet.
 
ヒット・ボイントHP 33=(1d8:+8monk1)+1CONmod.+(5+1CON mod.)x4
一時HP+7 =+2Wis Mod.+5Monk.
Touch of Death[Monk3:Way of the Long Death]
Starting when you choose this tradition at 3rd level, your study of death allows you to extract vitality from another creature
as it nears its demise.
When you reduce a creature within 5 feet of you to 0 hit points, you gain temporary hit points
equal to your Wisdom modifier + your monk level (minimum of 1 temporary hit point)
+2Wis Mod.+5Monk.=+7temporaryHP
モンククラス ヒッドダイズHit Dice:1d8 5:Monk5
Short Rest:1d8+1Con mod.x Max5
Long Rest:+1d8HD
Slow Fall[Monk4]
Beginning at 4th level, you can use your reaction when you fall to reduce any falling damage
you take by an amount equal to five times your monk level.
 
攻撃Attack:Eldritch Claw Tattoo
無手=肉球など攻撃ボーナス
+8=+4Dex mod.+3習熟ボーナスproficiency bonus+1Eldritch Claw Tattoo Reach5ft.
[Monk5:Extra Attack] 通常行動+7/+7の2回攻撃可能
無手=肉球などダメージ 
1d6+4+1 =1d6+4Dex mod.+1Eldritch Claw Tattoo [1d6:Monk5]殴打bludgeoning、武術
猫の爪 1d4+3Dex mod.+1Eldritch Claw Tattoo 斬撃slashing、武術と猫の爪
 
Eldritch Claw Tattoo Eldritch Maul攻撃
+8=+4Dex mod.+3習熟ボーナスproficiency bonus+1Eldritch Claw Tattoo Range15ft.
 
Eldritch Maul
ボーナスアクションとして、あなたは1分間、タトゥーに力を与えることができます。
その間、武器を使った近接攻撃や素手で攻撃は、あなたから最大15フィート離れた場所にあるターゲットに向かって、
インクのような蔓がターゲットに向かって発射されながら到達します。
さらに、あなたのMelee攻撃はヒット時に追加で1d6のフォースダメージを与える。
一度使用したボーナスアクションは次の夜明けまで使用することができない。
1d6+4+1+1d6  =1d6+4Dex mod.+1Eldritch Claw Tattoo+1d6Eldritch Maul
 
武術Martial Arts[Monk1] PHB 106p
Ki[Monk2]
Ki point MAX5 = 5Monk Level
Rregain all ki points for Short Rest.
Ki save DC 13 = 8+3Proficiency Bonus[Monk5]+2Wisdom modifier
Flurry of Blows
Immediately after you take the Attack action on Your Turn,
you can spend 1 ki point to make two unarmed strikes as a Bonus Action.
Patient Defense
You can spend 1 ki point to take the Dodge action as a Bonus Action on Your Turn.
Step of the Wind
You can spend 1 ki point to take the Disengage or Dash action as a Bonus Action on Your Turn,
and your jump distance is doubled for the turn.
 
朦朧撃Stunning Strike
Starting at 5th level, you can interfere with the flow of ki in an opponent’s body. 
When you hit another creature with a melee weapon attack, you can spend 1 ki point to attempt a stunning strike. 
The target must succeed on a Constitution saving throw or be stunned until the end of your next turn.
5レベルで、相手の体の氣の流れを妨害することができます。
目標に近接武器攻撃を命中した時、Ki1点を消費すると、目標は、
Ki save DC 13 = 8+3Proficiency Bonus[Monk5]+2Wisdom modifier
の耐久力CONセービングスロー失敗で、朦朧撃攻撃者の次ターンの終了時まで気絶状態Stunnedとなる。
Stunned
* A stunned creature is incapacitated (see the condition), can’t move, and can speak only falteringly.
* The creature automatically fails Strength and Dexterity Saving Throws.
* Attack Rolls against the creature have advantage.
* 気絶しているクリーチャーは行動不能になり、動くことができず、もやもやしながらしか話すことができない。
* そのクリーチャーは自動的に Strength と Dexterity のセービング・スローに失敗する。
* そのクリーチャーに対する攻撃ロールは【有利Advantage】を持つ。
 
投擲攻撃ボーナスRanged Weapon Attack
ダートDart +7 = +4Dex mod.+3習熟ボーナスproficiency bonus
レンジ20/60ft.
ダメージ 1d4+4 突刺piercing damage.
 
タビックシー特徴Tabaxi Traits
- アビリティスコアが増加します。器用さのスコアが2増加し、カリスマ性のスコアが1増加します。
• Ability Score Increase. Your Dexterity score increases by 2, and your Charisma score increases by 1.
 
- 年齢。タビックシーの寿命は人間と同じです。
• Age. Tabaxi have lifespans equivalent to humans.
 
- アラインメント。タビックシーは、衝動と空想に支配されているため、混沌とした配置になる傾向があります。
タビックシーは悪人になることはほとんどなく、ほとんどのタビックシーは貪欲さや暗い衝動よりも好奇心に駆られている。
• Alignment. Tabaxi tend toward chaotic alignments, as they let impulse and fancy guide their decisions. They are rarely evil, with most of them driven by curiosity rather than greed or other dark impulses.
 
- サイズ。タビックシーは人間よりも平均的に背が高く、比較的痩せている。あなたのサイズは中型。
• Size. Tabaxi are taller on average than humans and relatively slender. Your size is Medium.
 
- スピード。基本的な歩行速度は30フィート。
• Speed. Your base walking speed is 30 feet.
 
- 暗視=ダークビジョン。あなたは猫のような鋭い感覚を持っています。60フィート以内の薄暗い場所では明るい光のように、暗闇では薄暗い光のように見ることができます。暗闇では色を見分けることができず、灰色の濃淡だけを見分けることができます。
• Darkvision. You have a cat’s keen senses, especially in the dark. You can see in dim light within 60 feet of you as if it were bright light, and in darkness as if it were dim light. You can’t discern color in darkness, only shades of gray.
 
• Feline Agilityネコの敏捷性
反射神経と敏捷性により、バーストスピードで移動することができます。手番の移動アクションで使用宣言すると、手番の終了時まで移動力を2倍にすることができます。
一度この特性を使うと、自分のターンのいずれかで0フィート移動するまで二度と使うことができません。
• Feline Agility. Your reflexes and agility allow you to move with a burst of speed. When you move on your tum in combat, you can double your speed until the end of the tum. Once you use this trait, you can’t use it again until you move 0 feet on one of your turns.


• Cat’s Claws.猫の爪。
あなたの爪のおかげで、あなたは20フィートの登攀速度を持っています。さらに、あなたの爪は天然の武器です。
これを使って非武装攻撃を行うことができる。それを使って攻撃した場合、1d4 + Strength Modifierに相当する斬撃ダメージを与える。
武装攻撃時の通常の殴打ダメージの代わりになる。
• Cat’s Claws. Because of your claws, you have a climbing speed of 20 feet. In addition, your claws are natural weapons, which you can use to make unarmed strikes. If you hit with them, you deal slashing damage equal to 1d4 + your Strength modifier, instead of the bludgeoning damage normal for an unarmed strike.

 

 
- 猫の才能。知覚Perceptionと隠密Stealthのスキルを持っています。
• Cat’s Talent. You have proficiency in the Perception and Stealth skills.
 
- 言語。あなたは共通語とその他のひとつの言語を話し、読み、書きます。
• Languages. You can speak, read, and write Common and one other language of your choice.
 
 
モンククラス特徴Monk Class Features PHB104p
モンク1レベルMonk1
• 鎧わぬ守りUnarmored Defense (AC)
• 武術Martial Arts (1d4, bonus attack)
モンク2レベルMonk2
・気ki
・運足法+10ft.Unarmored Movement
モンク3レベルMonk3
長死門Way of the Long Death
Deflect Missiles
モンク4レベルMonk4
Ability Score ImprovementDex+1, Slow Fall
モンク5レベルMonk5
Extra Attack, Stunning Strike
 
装備と宝EQUIPMENT & TREASURE
所持装備Carried Gear:モンクスタート資金Monk 5d4 gp
 
旅行者服Traveler’s Clothes x1 @2gp/4lbs.装備一式[14gp4sp/36+10lb.]
 ランタン(ブルズアイ)Lantern, bullseye x1 @10gp/2lbs.
 麻ロープRope, hempen (50 feet) x2 @1gp/10lbs/20lb.
体に斜め巻きして装備
The pack also has 50 feet of hempen rope strapped to the side of it.
 水袋Waterskin x2 @2sp,/5lb.(full)/10lb.
 
ポーチPouch x1 @5sp/1lbs.[2gp7sp/7lb.]
 火口箱Tinderbox x1 @5sp/1lbs.
 油Oil (flask) x5 @1sp/1lbs.
 ハンマーHammer Steel x1 @1gp/3lb.
 ピトンPiton x20 @1cp/0.05lb./1lb.
 
冒険者パックExplorer’s Pack (10 gp).
寝袋bedrollx1
食器類一式mess kitx1
トーチtorchex10
保存食rations10日分
 
貨幣と宝石類Coins & Gems: 2691.83金貨gp 0銀貨sp 0銅貨cp 宝石類無し
 
 
第1回2020/10/31(土) Monk1
魂を喰らう墓08/60
 
獲得経験値500xp お金756gp
 
第2回2020/11/15(日) Monk2
魂を喰らう墓10/60
 
マジックアイテム取らない 金貨2290/3046gp
経験値500/1000xp
 
第3回2020/12/06(日) Monk3
魂を喰らう墓12/60
 
獲得経験値600xp/1100xp  金貨500gp/3546gp
 
第4回2021/01/03(日) Monk3
魂を喰らう墓15/60
 
獲得経験値700xp/1800xp
金貨895.83gp+ポーションオヴレジスタンス(炎)-250gp=645.83gp/4191.83gp
 
2021/01/06(水)
DM裁定により、
の「2021/01/04 16:46」により、ジャングルでの秘密特訓によりMonk4、5へと成長する。
 
UnCommon Magic Items購入 支払額500gpx3=1500gp/2691.83
 
Cloak of Protection  DMG p159
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
You gain a +1 bonus to AC and saving throws while you wear this cloak.
 
Winged Boots DMG p214
Wondrous item, major tier, uncommon (requires attunement)
While you wear these boots, you have a flying speed equal to your walking speed. 
You can use the boots to fly for up to 4 hours, all at once or in several shorter flights, 
each one using a minimum of 1 minute from the duration. 
If you are flying when the duration expires, you descend at a rate of 30 feet per round until you land.
The boots regain 2 hours of flying capability for every 12 hours they aren't in use.
 
Eldritch Claw Tattoo   Tasha's Cauldron of Everything p126
Wondrous item (tattoo), uncommon (requires attunement)
Produced by a special needle, this magic tattoo depicts clawlike forms and other jagged shapes.
Tattoo Attunement.
To attune to this item, you hold the needle to your skin where you want the tattoo to appear, pressing the needle there throughout the attunement process. When the attunement is complete, the needle turns into the ink that becomes the tattoo, which appears on the skin.
If your attunement to the tattoo ends, the tattoo vanishes, and the needle reappears in your space.
Magical Strikes.
While the tattoo is on your skin, your unarmed strikes are considered magical for the purpose of overcoming immunity and resistance to nonmagical attacks, and you gain a +1 bonus to attack and damage rolls with unarmed strikes.
Eldritch Maul.
As a bonus action, you can empower the tattoo for 1 minute. For the duration, each of your melee attacks with a weapon or an unarmed strike can reach a target up to 15 feet away from you, as inky tendrils launch toward the target. In addition, your melee attacks deal an extra 1d6 force damage on a hit. Once used, this bonus action can't be used again until the next dawn.
エルドリッチ・クロー・タトゥー   ターシャのコルドロン・オブ・エブリシング p126
驚異のアイテム(タトゥー)、アンコモン(アチューメントが必要)
特別な針で作られたこの魔法のタトゥーは、爪のような形や他のギザギザした形を描いています。
タトゥー・アチューメント
このアイテムを調律するには、調律のプロセスを通してそこに針を押して、タトゥーが現れるようにしたい場所であなたの肌に針を保持します。
アチューメントが完了すると、針は、皮膚上に表示されるタトゥーになるインクに変わります。
刺青へのアチューメントが終了すると、刺青は消え、針はあなたの空間に再登場します。
マジカルストライク
タトゥーが皮膚にある間は、非魔法攻撃に対する免疫と抵抗を克服する目的で、あなたの素手攻撃は魔法とみなされ、
素手攻撃での攻撃とダメージロールに+1のボーナスを得ます。
Eldritch Maul
ボーナスアクションとして、あなたは1分間、タトゥーに力を与えることができます。
その間、武器を使った近接攻撃や素手で攻撃は、あなたから最大15フィート離れた場所にあるターゲットに向かって、
インクのような蔓がターゲットに向かって発射されながら到達します。
さらに、あなたのMelee攻撃はヒット時に追加で1d6のフォースダメージを与える。
一度使用したボーナスアクションは次の夜明けまで使用することができない。
 
同調Attunement DMG 136p
Attuning to an item requires a creature to spend a short rest focused on only that item while being in physical contact with it (this can't be the same short rest used to learn the item's properties). This focus can take the form of weapon practice (for a weapon), meditation (for a wondrous item), or some other appropriate activity. If the short rest is interrupted, the attunement attempt fails. Otherwise, at the end of the short rest, the creature gains an intuitive understanding of how to activate any magical properties of the item, including any necessary command words.
An item can be attuned to only one creature at a time, and a creature can be attuned to no more than three magic items at a time. Any attempt to attune to a fourth item fails; the creature must end its attunement to an item first. Additionally, a creature can't attune to more than one copy of an item. For example, a creature can't attune to more than one ring of protection at a time.
アチューンメントDMG 136p
アイテムにアチューンするには、クリーチャーはそれと物理的に接触している間、そのアイテムだけに集中して短い休息を過ごす必要がある(これは、そのアイテムの特性を学ぶための短い休息と同じであってはならない)。この集中は武器の練習(武器の場合)、瞑想(wondrous itemの場合)、またはその他の適切な活動の形をとることができる。短い休息が中断された場合、そのアチューンメントの試みは失敗する。それ以外の場合、短い休息の終了時に、そのクリーチャーはアイテムのあらゆる魔法特性を起動する方法を直感的に理解し、必要なコマンド・ワードも含めて理解できるようになる。
アイテムは一度に1体のクリーチャーにしかアチューンメントできず、1体のクリーチャーにアチューンメントできるのは3体までである。4つ目のアイテムにアチューンメントしようとすると失敗し、そのクリーチャーは最初にアチューンメントを終了しなければならない。さらに、クリーチャーは1つのアイテムのコピーを2つ以上アチューンすることはできない。例えば、クリーチャーは一度に複数のプロテクション・リングにアチューンすることはできない。
 
 
以上